Det er ikke tvingende nødvendigt med en skummer, hvis man kombinerer et ordentlig biofilter (f.eks. et intervalfilter fra Eheim) med hyppigere vandskift. Caulerpa-alger kan være til at modvirke nitrat- og fosfatophobninger.
nyberg skrev:Det er ikke tvingende nødvendigt med en skummer, hvis man kombinerer et ordentlig biofilter (f.eks. et intervalfilter fra Eheim) med hyppigere vandskift. Caulerpa-alger kan være til at modvirke nitrat- og fosfatophobninger.
Men vil du mene, at omtalte akvariums biofilter er ordenligt?
mads-fisk skrev:Men vil du mene, at omtalte akvariums biofilter er ordenligt?
Det kan jeg ikke vurdere, da jeg ikke rigtig kan se, hvordan filteret er. Det vil givetvis også afhænge meget af, hvordan resten af akvariet konfigureres og håndteres. Det sværeste bliver nok at være konsekvent med vandmålinger/vandskifte og ikke mindst at begrænse sig. Et så lille system er temmelig skrøbeligt og giver ikke lang tid at løbe på, hvis man presser citronen.
weblance skrev:Hvad med søheste . . . kan man ikke have et par i en 27 liters?
Det synes jeg bestemt ikke! Selv dværgsøheste vil være for store.
Og hvad ville fordelen være i det? De skal da have lige så rent vand som alle mulige andre fisk.
Senest rettet af mads-fisk fre 26. maj 2006 12:34, rettet i alt 1 gang.
Hov.. den er da rigtig fin!! Hvor stort er det? Jeg tror måske jeg kan få plads til 35x35x25.. så det er jo heller ikke det helt vilde hvis der også skal være en minisump/overløb..
ville man kunne ha en anemone i et 65 L akvarie med 2x daylight blue 36W uden at fodre den....og hvis man ikk fodre den er den så ikk nogen belastning for akvariet
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef