Po4=0
No2=0
No3=2-5
Det ligger på sandet, men hvis det kom da jeg hade problemer så kan det vil selv holde sig i live via fotosyntese, har fjernet det 2 gange så nu er der snart ikke mere sand tilbag der hvor det kommer, er bare såååå træt af detHan$en skrev:Du behøver ikke skifte oftere end hver 4-6 uge!
Men det lader ikke til at være Fosfat problemer, hvis du kører med ROWA, og det ikke hjælper. Problemet med Cyano er jo at det har fotosyntese. Hvor er Cyano'en placeret? Stenene, bundlaget?
Det kan ske, at der lækkes Fosfat fra enten sten eller bundlag, i så lille en mængde at det lige akkurat fodre algerne, og ikke bliver blandet med resten af vandet - Derfor kan fx ROWAphos ikke fange det. Men om det er problemet her tvivler jeg en smule på.
nej mit akvarie er ikke så stort og køre ikke med sump, køre med det i en sok! men ja man skal passe på med at foder for meget, og det syntes jeg også at jeg er meget opmærksom på (:trolle skrev:Phosphatfjerner funker efter min erfaring bedst i en reaktor. Har du dit i en sok?
ja må prøve at fjerne det igen, jeg foder ikke så meget og hver anden dag, men jeg må bare foder mindre og så til de 2-3 dage om ugen!Han$en skrev:Start med igen at fjerne manuelt, og skru fodringen ned til 2-3 gange om ugen, og ikke mere end der er spist på 10-15sek.
Sådan har jeg hele tiden kørt i mit 54L
Sig mig hansen nu snakker du da bare folk efter munde.Han$en skrev:JBL testen er ikke gyldig - Der skal ROWA enner Hanna test til
Vi er bare slet ikke enig her. men det er jo det dejlige ved denne hobby.Han$en skrev: Det er min erfaring, og ikke blot noget jeg har læst
Hehe, ja Hansen målte 8 gange om dagen det var sådan han lavede vandskifteronny.w skrev:Vi er bare slet ikke enig her. men det er jo det dejlige ved denne hobby.Han$en skrev: Det er min erfaring, og ikke blot noget jeg har læst
Det var da noget af en testsæt du fik købt dig til dit 54L. har du brugt hele kassen så ?
Den gang havde jeg sgu 250Lronny.w skrev:Vi er bare slet ikke enig her. men det er jo det dejlige ved denne hobby.
Det var da noget af en testsæt du fik købt dig til dit 54L. har du brugt hele kassen så ?
peder skrev:Hehe, ja Hansen målte 8 gange om dagen det var sådan han lavede vandskifteronny.w skrev:Vi er bare slet ikke enig her. men det er jo det dejlige ved denne hobby.Han$en skrev: Det er min erfaring, og ikke blot noget jeg har læst
Det var en mulighed, ja det lydder nok lidt vildt men den sidste er også købt for 3 dage siden, men gør ikke en forskel nu!Carsten skrev:Prøv at mørklægge akvariet totalt i nogle dage. Og mørklægningen skal være total!!
Korallerne bryder sig ikke specielt om det, men et par dage klarer de fint.
Stop også fodringen fuldstændigt, og det gerne i 14 dage. Fiskene skal nok overleve det.
5 fisk i 60 liters akvarie er også ganske mange, selvom de er små. Det er 1 fisk pr 12 liter.
Omsat til mit akvarie skulle jeg have 100 fisk!!!
KH=9fiero skrev:Kunne godt lige tænke mig at høre hvad dit saltindhold ligger på? Og hvad er din KH og CA? Har lidt mine egne teorier ang cyano. Har selv haft det nogen gange og sluppet af med det igen. Men synes nu generelt det sætter sig de steder med mest cirkulation!
Mvh Hc
Han$en skrev:Værdierne kan du også sagtens styre, hvis du fodre ekstremt behersket - Min foderplan virker i små systemer.
Husker du at skulle frostfoder, så du ikke får det sovs med som de er frosset ned i?
Han$en skrev:Jeg bruger en Te-Si fra Fakta, og tør foderet op under hanen. På den måde bliver det skyllet ren for den nitrat-bombe det ligger i..
Større systemer kan ofte sagtens håndtere det, men små akvarier kan ikke.