Min tanke er, at den blå cylinder skal inden i den store hvide cylinder og den brune cylinder skal på "output" fra anlægget, dog er jeg i tvivl om hvilken ende på den brune der er "in" og hvilken der er "out".
Jeg vil helst undgå at ødelægge noget inden jeg har fået det brugt, det er derfor jeg spørger
det er ikke det samme den monteres på anlægget i stedet for den ventil der sidder i forevejen så du kan skylle anlæget igennem en gang imellen slange kan købes hos shops der sælger osmose eller elgiganten de bruges til vand intag til amricaner skabe
lukeren skrev:Jeg har i dag modtaget dette osmose anlæg: http://saltvandsbutikken.dk/aquasafe-19 ... p-122.html.
Der var dog ingen instruktioner med om hvordan man samler det, så jeg håber lidt der er nogen der kan hjælpe.
Det ser sådan her ud:
Min tanke er, at den blå cylinder skal inden i den store hvide cylinder og den brune cylinder skal på "output" fra anlægget, dog er jeg i tvivl om hvilken ende på den brune der er "in" og hvilken der er "out".
Jeg vil helst undgå at ødelægge noget inden jeg har fået det brugt, det er derfor jeg spørger
Hvis det var mit RO filter, ville jeg bytte om på sediment og kul filteret, så sediment filteret er det første filter som vandet kommer igennem.
Johnny skrev:det er ikke det samme den monteres på anlægget i stedet for den ventil der sidder i forevejen så du kan skylle anlæget igennem en gang imellen slange kan købes hos shops der sælger osmose eller elgiganten de bruges til vand intag til amricaner skabe
Du bruger ikke skylle ventiler på et amikaner køleskab, men en flowbegrænser.
lukeren skrev:Jeg har i dag modtaget dette osmose anlæg: http://saltvandsbutikken.dk/aquasafe-19 ... p-122.html.
Der var dog ingen instruktioner med om hvordan man samler det, så jeg håber lidt der er nogen der kan hjælpe.
Det ser sådan her ud:
Hvis det var mit RO filter, ville jeg bytte om på sediment og kul filteret, så sediment filteret er det første filter som vandet kommer igennem.
Hilsen Benny
Nogen speciel grund? Det var samlet på den her måde da jeg modtog det.
Ja, der er ingen grund til at smide skidt ind i kul filteret, hvor det ikke høre hjemme, det kan da kun gøre at kul filteret virker dårligere på lang sigt, og man kan jo ikke bruge rent skidt til noget