overvejer at lave en baggrund til mit rsm 130d har en del tørlagte ls til at ligge til en hvad er den måde er det lave en ramme sprøjte lidt puskum i og ligge sten i eller lime det op i arkvariumet
havde også tænkt på at ringe til jj og spøger hvad han skal have for at lave en af sine reffbaggrunde men sikkert også lidt dyre
håber der er nogle der kan smide lidt hjælp
MVH
Tom
syntes selv den blev ret god er pt ved at lime den i
Vedhæftede filer
Senest rettet af dyne søn 13. mar 2011 11:12, rettet i alt 6 gange.
180x70x65 2xgyre 350 maxspect aeraqua dua ad600 jebao 5000 Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue ATI Essentials pro rollermat
hej dyne
når jeg bygger bagrund op
tager jeg en blå eller brun brødbakke og skære til så stripser jeg nogle Ls fast på den og så bruger jeg PU skum ...det trykker jeg så luften ud af et par gange og så smider jeg en god gang korall grus på det
og til sidst limer jeg list flere LS på med PU lim
så bliver det limet i akvariet med et par klatter silikone
jeg har lavet mit ved at tage en plexi plade og smørre masser af PU skum på også sprøjne det med grov akvariesand. Du skal sørge for at de er helt tøre, ellers klister det ikke fast. Alt det med sten og koralgrus har jeg aldrig haft held med. kan ikke få det til at sidde fast.
Hvis du bruger PU skum, så lad det tørre i ca 15-20 minutter. Tryk derefter luften ud af det. Dels fylder det ikke så meget, og dels er opdriften ikke så stor.
Husk, det er vigtigt at nogle PU skum typer er yderst giftige for akvarieindholdet. Jeg har arbejdet for en baggrundsproducent. Den første produktion de lavede, der udskilte PU skummen et giftstof helt op til et halvt år efter, som slog fiskene i akvarierne ihjel.
Derefter lærte man at teste nye produkter i mindst 6 mdr.
arhhh den tror jeg ikk på
nu har jeg brugt PU -SKUM siden 1998 og har da aldrig været udsat for at min fisk og koraller bare lige sådan døde .....
og ja jeg bruger da både PU skum og pu lim i akvariet
tror jeg går i gang i morgen med af prøve så må vi se om det bliver et hit eller no go
er der nogle i herning området der har lidt groft kroalsand de vil sælge så må de gerne smide en besked
180x70x65 2xgyre 350 maxspect aeraqua dua ad600 jebao 5000 Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue ATI Essentials pro rollermat
så er jeg i gang med at lave det troede jeg havde sten nok hehe så måtte jeg jo lige atde nogle flere op og lægge tør før jeg kan komme videre men skal nu nok blive godt
rammen er lavet
mælkekasser skåret til sten bliver prøve udlagt projeket i stå (da der ike var sten nok forsætter i morgen)
Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:hej dyne
når jeg bygger bagrund op
tager jeg en blå eller brun brødbakke og skære til så stripser jeg nogle Ls fast på den og så bruger jeg PU skum ...det trykker jeg så luften ud af et par gange og så smider jeg en god gang korall grus på det
og til sidst limer jeg list flere LS på med PU lim
så bliver det limet i akvariet med et par klatter silikone
ahhh nu med vand baggrund powerheaden skal dog skiftes ud til en mp10
men ved ik om der skal flere sten i
kommer nok noget grover sand oven på den fine jef har har noget som køre i min 54l balje med masser af orme eller hvad det der graver rundt
hvad er det røde på stenen i højere side
Vedhæftede filer
hvis jeg var dig ...
ville jeg tag skummer koppen af og så smøre lidt PU lim på den og noget korall grus for så ses den ikk så tydelig ....og så er baljen helt i vinkel
er der nogle der bruger ferplast skummeren er den bedere end tuze 9002 og mere lydløs
har lidt i tankerne at måske købe sådan en istedet for den org. skummer
passer den lige ned i sumpen i en rsm
der er jo kun lige nok til en 9002 i breden
jeg hade købt den men kunne ikk ha den i mit køkken akvarie boyu 128 L gammel model
har kun se den live ude ved carsten
men holda kæft den siger jo slet ikk noget og den afskummer da for vildt
jeg har en tunze 9002 i mit boyu og jeg er da slet ikk imponeret over den
tunze er ellers kendt for noget godt men i mine øjne er den da ikk de penge vær og så larmer den
dyne skrev:ahhh nu med vand baggrund powerheaden skal dog skiftes ud til en mp10
men ved ik om der skal flere sten i
kommer nok noget grover sand oven på den fine jef har har noget som køre i min 54l balje med masser af orme eller hvad det der graver rundt
hvad er det røde på stenen i højere side
hmm ja godt ? ved det faktisk ik
men men vil da tro der er over 5 kg meget lette sten
der er faktisk ik så meget skum som man skulle tro
er nu glad for jeg valgte at lave den det ser da meget fedt ud nu hvor det er sat i
regner med at putte nogle flere knuste sten i sumpen bagved på en eller anden måde
dyne skrev:hmm ja godt ? ved det faktisk ik
men men vil da tro der er over 5 kg meget lette sten
der er faktisk ik så meget skum som man skulle tro
er nu glad for jeg valgte at lave den det ser da meget fedt ud nu hvor det er sat i
regner med at putte nogle flere knuste sten i sumpen bagved på en eller anden måde
ok
ja men flot ser det sku ud
og ja igen det bliver jo kun flottere med tiden
det med sumpen kan du godt gøre det her jeg gjort i mit fald kammer ...fordi der har jeg ikk nogen pumper i (buyo 128 l )