Havde desværre ikke batterier på kameraen fra starten så billederne er fra det færdige projekt.
Fosfatfiltert er lavet af en Ice-the bøtte og til gennemføring har jeg brugt et par ledninggennemførringer jeg havde til at ligge. Risten er bare noget filtermåtte som er understøttet af noget andet rist( Det samme man bruger til at ligge koraler på til opdrært osv.) så det ikke bryder sammen pga vægten af Rowaphos'en. Det gjorde den nemlig til at starte med. Den kostede mig 0 kr så der sparede jeg vel ca 12-13hundrede kr.

Biopelletfilteret er en ombygget filter af den slags her :http://www.aqua2004.de/popup_image.php?pID=3613imgID=0
Det jeg har gjordt ved det er, at jeg har udkiftet slangekoblingerne i det, så de passer til en haveslange størrelse. De forige var til 6 mm slange.

Jeg har vedlagt tegning af filterristen på biopelletfileret, hvis nogen skulle være interesseret i at bruge den. Nu kan man i hvertfald se at det virker. Hvis man vil have af risten kommer lidt længere ned i filteret skal man bare lige skrabe en ca 0,5 mm af yderdiameteren. Som det ser ud på billedet sider den stram fast der.
Hvis der er spørgesmål er man velkommen til at skrive