hmm jeg har valgt af starte med bio pallets og kobler et deltec 509 fødet med en moozoo 1800l direjkte på overløbet inden direjkte tilgang til skummer apf650 denne kunne klare al vandet hidtil med retur fra sump bruger jeg intil vider aquabee up 3000 problemet er palletnes ikke danser i reaktoren kan det være modtrykket fra overløb der kvæler 509 fulstændigt? har i andre opleved dette?? jeg kan selvf mont en aflastnings hane på overløb inden 509 men er lidt bange for noget af pallets vandet så vil løbe lidt tilbage gennem overløbs rør og direjkte i sump alle rør til sump og 509 er 25mm sikkerheds rør fra overløb er også begyndt af lev lidt vand direjkte i sump!! jeg kan jo lev pallets vandet i overløb men det så vil der jo stadig være for meget vand for skummer og så skal overløb jo stadig aflastes direjkte i sump

skal jeg have en større skummer eller lade pallets vandet ryge direjkte i sump?????? og det er ikke fordi 509 er stoppet i toppen samme resultat med alle pallets i bunden af reaktor
her er et billede hvis i ikke forstår