bio pallets reaktor problem

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

bio pallets reaktor problem

Indlæg af Johnny »

hmm jeg har valgt af starte med bio pallets og kobler et deltec 509 fødet med en moozoo 1800l direjkte på overløbet inden direjkte tilgang til skummer apf650 denne kunne klare al vandet hidtil med retur fra sump bruger jeg intil vider aquabee up 3000 problemet er palletnes ikke danser i reaktoren kan det være modtrykket fra overløb der kvæler 509 fulstændigt? har i andre opleved dette?? jeg kan selvf mont en aflastnings hane på overløb inden 509 men er lidt bange for noget af pallets vandet så vil løbe lidt tilbage gennem overløbs rør og direjkte i sump alle rør til sump og 509 er 25mm sikkerheds rør fra overløb er også begyndt af lev lidt vand direjkte i sump!! jeg kan jo lev pallets vandet i overløb men det så vil der jo stadig være for meget vand for skummer og så skal overløb jo stadig aflastes direjkte i sump :? skal jeg have en større skummer eller lade pallets vandet ryge direjkte i sump?????? og det er ikke fordi 509 er stoppet i toppen samme resultat med alle pallets i bunden af reaktor

her er et billede hvis i ikke forstår :T

Billede
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Re: bio pallets reaktor problem

Indlæg af nielsk »

Mine pellets er monteret med et by-pass fra min retur pumpe en RD 6500. Vil tror der kommer 800 L/T igennem reaktoren. Men mine 700 ml pellets danser som en 8. klasse med fri ecstacy bar
SPS : Stability provides succes
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Hvad sker der hvis du kobler røret fra ind til skummeren ? Danser de så ?
Hvad sker der hvis du bare har en pumpe på reaktoren og ikke vand fra overløbet ?

En af delene virkker ikke og du er nødt til at prøve dig frem.

Jeg har valgt at sætte en pumpe på min biopelles reaktor og bare have udløbet nær indgangen til skummeren. Dette virkker fint. men så bruger jeg også en extra pumpe desvære.

Steen
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Johnny »

jeg må lige prøve mig lidt frem :?
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af J. Andersen »

nielsk skrev:Mine pellets er monteret med et by-pass fra min retur pumpe en RD 6500. Vil tror der kommer 800 L/T igennem reaktoren. Men mine 700 ml pellets danser som en 8. klasse med fri ecstacy bar
Hej Nielsk

Har du et foto af den måde du kører by-pass?

Er det bare med et grenrør eller y-rør?

Hilsen Jack

God Jul &
Godt nytår til alle
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Har du fundet ud af noget ?

Steen
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Johnny »

palletnes danser stille og roligt nu de skulle bare have lidt tid tror jeg selv om de havde fået 24timer bad først jeg har kun 4dl i til start det eneste negative jeg har opleved er hurtig algevætst på ruden men det kan ligesågodt være de 20nye frekmenter jeg har laved jeg tror de købte (sten) har skylden :rolleyes: men så har palletnes jo noget af leve af :rolleyes:
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"