2 rejer døde på under 24 timer ):

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

2 rejer døde på under 24 timer ):

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Ved ikke lige hvad der skete men Lysmata wurdemanni og Lysmata amboinensis døde lige på kort tid! :BA
No2=0
Po4=0
No3 mellem 5 og 10! prøver at få den forbandet No3 ned :BangHead: så foder ikke så tit og meget lidt med tør foder har 2 små klovn og 2 små Damseler.... så ved ikke om de kunne være døde af sult!
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: 2 rejer døde på under 24 timer ):

Indlæg af AndersGS »

Rejer er sarte overfor skifte, har du lavet nogle ændringer for nyligt? Hvor længe har du haft dem?
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14

Nej ikke andet at jeg har skiftet 10% vand hver uge den sidste mange uger, Lysmata amboinensis har jeg haft i godt 3 måneder, og den anden vel godt i 2... hvis ikke også mere, det skete bare pludseligt, mine snegle holder helle ikke længe, 3 forholdsvis store snegle er gået til og 2 lever stadigt, har haft lidt en tanke om at det bland andet kan have givet mig No3 med de snegle, bare møg trist at de skulle dø hade købt min Lysmata wurdemanni for at den skulle tage mine glasroser og det gjorde den også øvbøv ):
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvad har du af fisk?
Brugeravatar
Brian H
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
17
Postnummer: 8881 Thorsø
Geografisk sted: Thorsø

Indlæg af Brian H »

Du skriver at du skifter 10% vand hver uge. Har du prøvet at teste det ferske vand inden tilsætning af salt og herefter teste efter tilsætning af salt?
Jeg spørger, fordi at jeg for længe siden, havde et tilsvarende problem og det viste sig at saltet var kilden til NO3 forureningen. Jeg købte herefter salt fra en anden producent og problemet løste sig stille og roligt herefter.
Det kan være en mulig forklaring på problemet og ihvertfald noget du bør forsøge dig med, hvis andre tiltag ikke bærer frugt.
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14

Brian H skrev:Du skriver at du skifter 10% vand hver uge. Har du prøvet at teste det ferske vand inden tilsætning af salt og herefter teste efter tilsætning af salt?
Jeg spørger, fordi at jeg for længe siden, havde et tilsvarende problem og det viste sig at saltet var kilden til NO3 forureningen. Jeg købte herefter salt fra en anden producent og problemet løste sig stille og roligt herefter.
Det kan være en mulig forklaring på problemet og ihvertfald noget du bør forsøge dig med, hvis andre tiltag ikke bærer frugt.
Det mener jeg stærkt at jeg har gjort på et tidspunkt, men kan da lige gøre det igen for at være helt sikker..
bruger red sea salt... og køber mit osmosevand hos thomas el carsten...
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"