Jeg ville lige starte tråden op omkring opsætningen af mit nye akvarie på 720 liter. Akvariet er et Aqualine fra Akudim og måler 160*75*60 cm.
Men som skrevet i en anden tråd fik jeg bagruden flækket da vi bar det ind....

I bunden har jeg lavet 2 35mm huller til retur til sump og vil lave noget dorso eller hvad det lige hedder helt korrekt, (idéer modtages gerne)
Sumpen bliver på 325 liter 130*50*50 (standard akvastabil).
Skummeren er en jeg købte for ½ års tid siden (skulle være en Decocean) jeg mener den er omkring 170 cm høj og 20 cm i diameter.
Lyset skal bestå af 2x250 watt HQI 14500 kelvin samt 150 watt HQI 20000 kelvin, men indtil jeg får købt nogle lamper 3x150 watt. Blålys bliver nok 2x80 watt T5. Pumper er foreløbig genbrug af nogle jeg har stående af forskellig fabrikat, men tunse kommer senere, har tænkt på et sæt med 2x12000 liter + kontroller.... men alt koste penge, så det må lige vente lidt. Returpumpe har jeg stående, en AquaMedic OR 6500, den skal foreløbig bruges indtil der bliver råd til en anden med lavere strømforbrug. Vandpåfyldning oa styres af en PLC, direkte fra osmoseanlæget (magnetventil på vandtilslutningen) PLC'en skal osse dosere forskellige tilsætninger samt lave bølgeeffekt på pumperne.
Opdatering på projektet vil løbende kommer som det hele skrider frem!