Jeg syntes ikke helt farverne komme til sin ret, som jeg "forventede det" ..
Jeg har været hos JEsper ØH, som kører med ren T5 på hans, og farverne står bare KNALD flot...
Jeg syntes at med denne LED lampe, så burde man kunne justere lyset så farverne kommer til sin ret, men ..
RET MIG HVIS JEG TAGER FEJL..
PS lamperne, kører jo "kun" med hvide og blå dioder... Det vil vel i teorien sige at det er svært at så røde/gule farver frem så de fremstår "rigtigt" ?
Hvis jeg ser på "Daniel1" http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=21619 akvarie, (find evt billederne hvor flammekejseren er på ) , så er ALLE farverne flot fremtrædende... Dt er alle.. så som blå, røde, hvide, grønne osv..
Jeg har selv både musling der er blå-lilla, Gomnipora der er grøn, skiver i flere farver , osv, men syntes der er en tendes til at alle de grønne farver super nice, men samtidig bliver alt andet "lilla agtigt" .. .. så jo mere knald man vil ha på de grønne ting, desto mere kedelige/ensformige/lille farvede bliver alt andet...
Jeg kan godt lide lyset er til den blå side, men savner det naturlige look med flotte farver, uden at ALT bliver hels fesen lilla...
Er der noget jeg "gør galt" ..
jeg har prøvet at køre både på fuldt blus, og nu hvor jeg har lampen helt nede ved vandet næsten, så kører jeg kun mde ca 50% hvid power, og 75% power på de blå dioder.
Korallerne folder sif fint og meget ud, men farven på lyset / korallerne er jeg ikke super duper tilfreds med pt...
Er det fordi det ikke er en fuldspectret lampe, når der kun er hvide + blå dioder i ?
Kan man gøre noget ?
Evt ideer med indstilling osv.
Akvariet er kun små 200 liter og kun 40 cm højt, så lampen er overkill.. derfor skrues den også en del ned