Så kan man virklig se at 2 år med forberedlser det kan betale sig. Smukt og genemført

Steen
enzo65 skrev: ronny.w: Ja det er samme model akvarium vi har. Jeg har fulgt din tråd i de sidste 2 år, mens jeg ventede på at få vand i mit eget, og har glædet mig over at se hvor flot det kan blive når det hele gror op. Det kan sagtens være at du har ret mht. de 960l, jeg regnede bare 200cm x 70cm x 70cm må give 980L, men glasset fylder jo også noget så det er nok rigtigt at det er 960l vand.
Hvordan får du mine videoer til at komme frem på den måde? Det ser da vildt smart ud.
Hej Pederpederrevnørd skrev:Akvarie helt i TOP, og teknik mæssigt på niveau med Klaus Jansen fra i "gamle dage". Jeg er meget imponeret over kvalitet, og specielt af dit teknikrum. Jeg skal da hjem nu og rydde op i mine kabler, rør og ledninger haha.
Glæder mig til at følge udviklingen i akvariet - efterhåbden som korallerne vokser til.
Hvad er det for en GIGANT skummer du har ?
Mvh
Peder
Hejenzo65 skrev:Jeg beklager at der er gået lidt tid uden en opdatering men her kommer den så:
Jeg har haft store problemer med mine fisk. Efter at fiskene ellers havde gået godt i lang tid begyndte de pludselig at dø. Alle vandværdier blev undersøgt men alt var okay. På 3 dage døde stort set alle fisk uden forklaring. Jeg havde Carsten ude og undersøge alt for at finde fejlen. Til sidst fandt vi da også frem til problemet men da var det for sent og alle fisk var døde.
Det eneste jeg ikke har købt hos DecOcean var et Kina varmelegeme som jeg tidligere har købt hos Fish street. Det var ment som en reserve da jeg normalt bruger min køler til at varme så det var bare sat til 23C og smidt ned i sumpen hvis nu en dag alt andet gik galt. Da vi fik det op viste det sig at det var utæt og der var sivet vand ind. Hvad der præcist er inde i et varmelegeme ved jeg ikke men det vand der løb ud var mørke rødt og lugtede af jern/rust. Jeg kan så kun glæde mig over at mine koraller ikke har taget skade. ALDRIG MERE KINA. Nå men varmelegemet blev smidt ud og vi lavede kraftige vandskift. 14 dage efter kom jeg så lidt fisk i og da det er gået godt er jeg ved at bygge fiske bestanden op igen.
Alle koraller har det fint jeg har endnu ikke mistet nogen og de er vokset til ca. 3 gange størrelsen siden jeg fik dem. Der er ved at komme kalkalger alle steder så det er også godt. Jeg har ikke haft tid til at tage billeder på det sidste men så snart der bliver lidt tid skal jeg nok opdatere med nogle fotos og videoer.
Tak til alle for alle de flotte ord. Det er stadig min mening at holde åbent hus en dag men jeg syntes at der skal være lidt flere fisk i før end at det skal vises frem.
LarsSteen Lampen er som før beskrevet lavet af en smed og derefter er den monteret med lineære aktuatorer til at hæve sænke den. Hvis du har brug for detaljer kan du bare skrive.
Anders månsson ocean motionen siger ingen ting, man skal decideret lægge øret til den for overhovedet at høre at den kører. Det der kan larme er pumpen der kører den. Jeg skal have ændret mit setup så der kommer silikone slange mellem pumpen og Ocean Motion så vibrationerne fra pumpen ikke forplanter sig ud i alle rørene