Hej igen,
Så er det vist tid til at komme med en lille update herfra Hanoi - hvor der er sket lidt siden sidst.
Mit
akvarie har nu kørt i lidt over 5 uger. Jeg har stadig få brune
alger på bunden helt foran i akvariet, men ellers ikke. Har endnu ikke set grønne
alger og ved ikke om jeg kommer til det?
Siden sidst har jeg været forbi Mr. Hung et par gange og må indrømme at jeg har svært ved ikke lige at købe en
koral med hjem, når de ikke koster mere end de gør. Så det er blevet til en del nye
koraller og også en ret stor grøn søanemone. Den har jeg desværre ikke et billede af, da den er vandret om bagved min stensætning, hvilket jeg er godt træt af. Har dog lagt mærke til at min ene Nemo, svømmer derom og sover i den om natten. Håber søanemonen tager sig sammen og snart kommer ud derfra, når nu min Nemo er vild med den.
For ca. 10 dage siden fik min store blomsterkoral og jeg selv noget at et chok, da hele stensætningen den stod på væltede ned. Det så lidt vildt ud og blomaterkoralen så ret træt ud af det i en del dage efter det. Nu ser den dog ud til at være kommet sig efter styrtet - heldigvis.
Har forgæves forsøgt at fange mine
Jomfrufisk i en hjemmelavet fiskefælde, men da det lykkedes mig at fange stort set alle andre
fisk i akvariet end lige Jomfrufiskene

så jeg har indtil videre opgivet det projekt. Den er godt nok hurtig.
Ellers er jeg ved at have nået dertil, hvor det ærger mig at jeg ikke fik lavet et 1000 liter
akvarie hos Mr. Hung fra start. Det begynder at knibe lidt med pladsen til flere
koraller/
fisk. Men mon ikke der kan presses et par enkelte småfisk mere ind og et par nye
koraller. Hvor mange
fisk har I egentlig i jeres akvarier?
Derudover går jeg med en skummel plan, som går ud på at overbevise konen om at det ville se godt ud med et rigtig stort
akvarie i stuen

Vil arbejde på det i juleferien, men tror desværre hun bliver svær at overbevise.
Min gode ven Kristian, som bor tæt på mig har jo også fået saltvand, hvilket er super fedt. Så er der en at snakke med om det, når konen bliver træt af at høre på en
Vedlægger lidt nye billeder herfra.
Per