Akvarium i Vietnam

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Brugeravatar
Kris
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hanoi, Vietnam

Re: Akvarium i Vietnam

Indlæg af Kris »

Hej Albert
Du er en god saelger... :P
Efter at have set dit akvarie og laest/hoert din beretning maatte jeg bare ned til Mr. Hung og be om "same same - but different". Det kom i dag - 4 lange dages leveringstid :biggrin:
Der er sat Carlsberg paa koel - kom blot forbi og tjek det ud :beer:
Jeg smider et par billeder ind paa en ny traad.
Mvh
Kris
/Kristian

240 l "kinesisk" model opstartet 25 november 2010
Albert
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14
Postnummer: 8800 Viborg

Indlæg af Albert »

Hej igen,

Så er det vist tid til at komme med en lille update herfra Hanoi - hvor der er sket lidt siden sidst.

Mit akvarie har nu kørt i lidt over 5 uger. Jeg har stadig få brune alger på bunden helt foran i akvariet, men ellers ikke. Har endnu ikke set grønne alger og ved ikke om jeg kommer til det?

Siden sidst har jeg været forbi Mr. Hung et par gange og må indrømme at jeg har svært ved ikke lige at købe en koral med hjem, når de ikke koster mere end de gør. Så det er blevet til en del nye koraller og også en ret stor grøn søanemone. Den har jeg desværre ikke et billede af, da den er vandret om bagved min stensætning, hvilket jeg er godt træt af. Har dog lagt mærke til at min ene Nemo, svømmer derom og sover i den om natten. Håber søanemonen tager sig sammen og snart kommer ud derfra, når nu min Nemo er vild med den.

For ca. 10 dage siden fik min store blomsterkoral og jeg selv noget at et chok, da hele stensætningen den stod på væltede ned. Det så lidt vildt ud og blomaterkoralen så ret træt ud af det i en del dage efter det. Nu ser den dog ud til at være kommet sig efter styrtet - heldigvis.

Har forgæves forsøgt at fange mine Jomfrufisk i en hjemmelavet fiskefælde, men da det lykkedes mig at fange stort set alle andre fisk i akvariet end lige Jomfrufiskene :-) så jeg har indtil videre opgivet det projekt. Den er godt nok hurtig.

Ellers er jeg ved at have nået dertil, hvor det ærger mig at jeg ikke fik lavet et 1000 liter akvarie hos Mr. Hung fra start. Det begynder at knibe lidt med pladsen til flere koraller/fisk. Men mon ikke der kan presses et par enkelte småfisk mere ind og et par nye koraller. Hvor mange fisk har I egentlig i jeres akvarier?

Derudover går jeg med en skummel plan, som går ud på at overbevise konen om at det ville se godt ud med et rigtig stort akvarie i stuen ;-) Vil arbejde på det i juleferien, men tror desværre hun bliver svær at overbevise.

Min gode ven Kristian, som bor tæt på mig har jo også fået saltvand, hvilket er super fedt. Så er der en at snakke med om det, når konen bliver træt af at høre på en :-)

Vedlægger lidt nye billeder herfra.

Per
Vedhæftede filer
aften.jpg
aften.jpg (57.03 KiB) Vist 1266 gange
siden.jpg
siden.jpg (122.49 KiB) Vist 1266 gange
kora8.jpg
kora8.jpg (94.29 KiB) Vist 1266 gange
kora7.jpg
kora7.jpg (114.31 KiB) Vist 1266 gange
kora6.jpg
kora6.jpg (131.77 KiB) Vist 1266 gange
kora5.jpg
kora5.jpg (96.3 KiB) Vist 1266 gange
kora4.jpg
kora4.jpg (130.38 KiB) Vist 1266 gange
kora3.jpg
kora3.jpg (111.54 KiB) Vist 1266 gange
kora2.jpg
kora2.jpg (130.39 KiB) Vist 1266 gange
koral1.jpg
koral1.jpg (121.05 KiB) Vist 1266 gange
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Håber du er opmærksom på at de sol koraller du har købt skal fodres om natten, ellers går de til.
Du skal også passe på ikke at få hældt alt for meget i akvariet alt for hurtigt.
lad det få nogle måneders ro, så skal de alger nok også forsvinde
Albert
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14

Indlæg af Albert »

Hej Carsten,

Jeps, har fundet ud af at det er solkoraller og har været inde og læse noget om dem. Nu må vi håbe de holder.

Ellers glemte jeg at fortælle at jeg har fået skiftet 20% af mit vand. Det bliver gjort hver måned og her for en uge siden var så første gang.

Tager dit råd til mig og holder nallerne i ro de næste par måneder :-) Indkøringsperioden har jo være ret kort (nærmest ikke eksisterende), så er helt sikker på at du har ret.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvad er prisen på de koraller som du har købt?? Er godt klar over at den pris som en af de lokale betaler er en anden end du må slippe, men hvad betaler en fremmed som dig?
Albert
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14

Indlæg af Albert »

Carsten skrev:Hvad er prisen på de koraller som du har købt?? Er godt klar over at den pris som en af de lokale betaler er en anden end du må slippe, men hvad betaler en fremmed som dig?
Jeg har betalt mellem 30 - 75 kr. pr. stk for mine koraller. De fleste ligger på 45 kr. / stk.
Brugeravatar
Kris
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14
Postnummer: 4330 Hvalsø
Geografisk sted: Hanoi, Vietnam

Indlæg af Kris »

Hej Per
Det ser rigtig godt ud!
Er i DK for tiden og kunne ikke dy mig for at gaa et smut i Klovnfisken. Lidt flottere butik end Mr. Hung's "garage", men lidt andre priser :biggrin:

Er retur i Hanoi paa mandag, hvor turen saa gaar ned efter et par fisk til min balje.

Mvh
Kristian
/Kristian

240 l "kinesisk" model opstartet 25 november 2010
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

Kris skrev:Hej Per
Det ser rigtig godt ud!
Er i DK for tiden og kunne ikke dy mig for at gaa et smut i Klovnfisken. Lidt flottere butik end Mr. Hung's "garage", men lidt andre priser :biggrin:

Er retur i Hanoi paa mandag, hvor turen saa gaar ned efter et par fisk til min balje.

Mvh
Kristian
Som vi absolut ikke vil høre hvad koster :wink: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"