Limet flamingoplader i bunden ???
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: slagelse
Limet flamingoplader i bunden ???
Hej
Jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har limet flamgoplader indvendig i bunden med akvariesilikone da det lettede opbygning af baggrund med døde ls.
Jeg har en søjle som jeg skal have placeret og som i ved, flytter man jo lidt rundt på inden den står det rette sted,
nu tilbage til mit spørgsmål , kan jeg lade flamingopladen blive liggende og fylde sandbunden oven på.
Mvh Finn
760l indbygget i væg under opbygning.
Jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har limet flamgoplader indvendig i bunden med akvariesilikone da det lettede opbygning af baggrund med døde ls.
Jeg har en søjle som jeg skal have placeret og som i ved, flytter man jo lidt rundt på inden den står det rette sted,
nu tilbage til mit spørgsmål , kan jeg lade flamingopladen blive liggende og fylde sandbunden oven på.
Mvh Finn
760l indbygget i væg under opbygning.
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Re: Limet flamingoplader i bunden ???
Hvorfor flamingo i bunden ?
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Lausanne, Schweiz
Hmmm?
finnij skrev: Jeg har limet flamgoplader indvendig i bunden med akvariesilikone da det lettede opbygning af baggrund med døde ls.
/Kewin - 160L
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
da jeg har en søjle på 70 cm ,den vejer en del og jeg vil ikke have at et sandkorn skal flække bunden samt for understøtning for ls
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Utallige andre personer har med held gigantiske keramik søjler og opbygninger stående direkte på bunden uden problemer. Når du har 100kg sten i akvariet fx, hviler de også på bundenfinnij skrev:da jeg har en søjle på 70 cm ,den vejer en del og jeg vil ikke have at et sandkorn skal flække bunden samt for understøtning for ls

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Det kommer til at samle skidt under flamingopladen og div. dyr vil formentligt bore i flamingoen så du får kugler/stykker op i tanken.
Alt i alt en dårlig ide. Jeg har også bygget min stenopsætning over søjler og bare rolig - et sandkort knækker ingen bund.. Søjlerne vejer jo noget mindre under vand
Alt i alt en dårlig ide. Jeg har også bygget min stenopsætning over søjler og bare rolig - et sandkort knækker ingen bund.. Søjlerne vejer jo noget mindre under vand
SPS : Stability provides succes
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
ok så fjerner jeg det,tak for svarene
Mvh finn
Mvh finn
Alt hvad du lægger på bunden samler skidt som du ikke vil ønske da det er med til at lave en nitrat bombe. Skidet skal ud af akvariet derfor skal vi også bruge meget cirk i baljen for netop at der ikke er døde zoner i akvariet.
Så lægger du flamingo i bunden har du et rigtig godt sted hvor snavset kan samle sig.
HUsk sandet skal i efter du har plaseret dine sten og skal kun dække der hvor du kan se.
Steen
Så lægger du flamingo i bunden har du et rigtig godt sted hvor snavset kan samle sig.
HUsk sandet skal i efter du har plaseret dine sten og skal kun dække der hvor du kan se.
Steen
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
Sand er der jo mange meninger om - jeg har 80 kg fint koralsand i mit systemspdiving skrev:Alt hvad du lægger på bunden samler skidt som du ikke vil ønske da det er med til at lave en nitrat bombe. Skidet skal ud af akvariet derfor skal vi også bruge meget cirk i baljen for netop at der ikke er døde zoner i akvariet.
Steen

SPS : Stability provides succes
Jeg har også meget sand i mit akvarie men ikke under mine levene sten. grunden er at de kan skride og for ikke at skidet kan samle sig under de lev sten.
Steen
Steen
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Hvidovre/Thailand
Hvorfor ikke lige lægge et stykke acrylplade under din søjle ?.
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
- _D_MØLLER
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5200 Odense V
- Geografisk sted: odense
hvorfor gøre det? hvad ville det være godt for, det ville vel kun beskytte mod ridser hvis det endeligt beskytter mod noget...Munthe skrev:Hvorfor ikke lige lægge et stykke acrylplade under din søjle ?.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Et af de billige spækbræt fra Ikea, for at være på den sikre side.. Akryl er alt for dyrt.Munthe skrev:Hvorfor ikke lige lægge et stykke acrylplade under din søjle ?.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Hvidovre/Thailand
ja daAndersGS skrev:Et af de billige spækbræt fra Ikea, for at være på den sikre side.. Akryl er alt for dyrt.Munthe skrev:Hvorfor ikke lige lægge et stykke acrylplade under din søjle ?.

Prøv at læse hvad det handler om. Det er jo netop for at beskytte._D_MØLLER skrev:hvorfor gøre det? hvad ville det være godt for, det ville vel kun beskytte mod ridser hvis det endeligt beskytter mod noget...Munthe skrev:Hvorfor ikke lige lægge et stykke acrylplade under din søjle ?.
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
- _D_MØLLER
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5200 Odense V
- Geografisk sted: odense
ja nu har jeg jo læst hvad det handler om, det handler om at det ikke skal flække pga. et sandkorn, for det første så flækker det stykke glas ikke af et sandkorn, og hvis det endeligt skulle flække så ville et stykke acryl plade da ikke hjælpe noget som helst, det eneste jeg kan se det ville kunne gøre er at beskytte mod ridser, men det er vel ikke lige noget man kan beskytte sig for på en bund og det er vel også lige meget efter som den er dækket hos de fleste
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
Hej og tak for de mange svar
Har renset bunden for flamingo, sat filtdutter under søjlen, kan derefter flyttes rundt, indtil den rigtige placering er fundet.
Mvh Finn
Har renset bunden for flamingo, sat filtdutter under søjlen, kan derefter flyttes rundt, indtil den rigtige placering er fundet.
Mvh Finn