Haj bed armene af russiske turister

Forum hvor du kan se og dele links og andet www relateret, med andre.
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Re: Haj bed armene af russiske turister

Indlæg af LarsSteen »

træls
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

http://www.bt.dk/udland/oejenvidne-kvin ... -lavt-vand

Det er fandeme vildt !!

Jeg har været i Egypten 7 gange og har ofte været den første i vandet om morgen og svømmet rundt med lygter alene om aftenen/natten for at se de store fisk :dizzy:

Det tør jeg ikke mere...

Men jeg køber ikke den med at der er færre fisk som Egypterne skriver. Det er sgu mere et sundhedstegn - når det er fiskerifri zone så samles hajerne fordi der er flere fisk og mere ro. Hajerne er jo gamle dyr som lærer af erfaring
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

En Haj med klik i Hjernen skal da nakkes! Ligesom en mand der har klik i hjernen og nakker 30 skole børn med en fuldautomatisk riffel- Også selv om han "ældre end børenen og kom først" :T
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

ronny.w skrev:De skal da bare lade den haj være. de var der først. så kan det være at turisterne ikke ødelægger så mange koraller dernede mere.
Helt enig!
Og så længe de holder sig til russere er det ok, så kan der måske blive plads til andre turister i Egypten også. Godt nok røg der også lige en tysker, men mon ikke det var en indvandret russer :)

Jim: Er en haj stor nok, er det meste der ligger og plasker i overfladen lig med føde. Man har fundet ud af at hajer ikke bevist går efter menekser, men
forveksler dem med sæler og søløver.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

røntved skrev:Vores ven her gad ikke sætte tænderne i konen. Vi mødte ham i Alanya på kun 1½ m vand, en tidlig morgen efter en nat med uvejr og storm. Konen fik et skub af den så hun røg omkuld. Hun var lidt hys over jeg bare tog billeder i stedet for at hjælpe. Men jeg skulle jo have noget bevis til forsikringen hvis det gik galt. :-)
Ved du hvilken haj art det var??

Og lige for at runde af, så er der ret mange hvide hajer i Middelhavet. Man mener at det er fødeområde for dem.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

min ærlige mening er, det er sørgeligt at man indvadere dyrenes område, og lige så snart der opstår problemer, fordi man er i dyrenes element, så skal dyret slåes ihjel. Med den tanke gang, er alle de farlige dyr jo blot historie om nogle år...

det er en besynderlig tanke gang, at "dyret" skal straffes, blot for at følge sin natur. Jorden er sku efterhånden godt overbefolket af mennesker, mens samtlige støre dyr mere eller mindre er på vej i historie bøgerne...
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Carsten skrev:
røntved skrev:Vores ven her gad ikke sætte tænderne i konen. Vi mødte ham i Alanya på kun 1½ m vand, en tidlig morgen efter en nat med uvejr og storm. Konen fik et skub af den så hun røg omkuld. Hun var lidt hys over jeg bare tog billeder i stedet for at hjælpe. Men jeg skulle jo have noget bevis til forsikringen hvis det gik galt. :-)
Ved du hvilken haj art det var??

Og lige for at runde af, så er der ret mange hvide hajer i Middelhavet. Man mener at det er fødeområde for dem.
Ifølge Politiken er der tale om hvidtippede revhajer
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Ved efterhånden en del om hajer - så mit bud er en ung hvidhaj desværre - meget truet art

Ville ikke mene der er en Mako som var den de fangede først - selvom den er i familie med den hvide har jeg ikke hørt om nogen der har snuppet mennesker endnú - den jagter meget hurtigere bytte end sæler = mennesker i overfladen eller der snorkler. En gammel hvis haj ville være for klog til at tage en snorkler da den ved der ikke er nok fedt på os til være værd at æde - plus den ville ikke kunne gå helt lavt ind på et koralrev pga. dens størrelse. Tigerhaj samt bullshark har jeg ikke læst om skulle være på denne side af atlanten. Blåhaj selvom den har angrebet mennesker er ikke stor nok til at snuppe et mennesker + den lever i det åbne hav. Så er vi tilbage til revhajerne. Tror ikke en hvidtippet eller en blacktip reefshart er stor nok til at snuppe et menneske - selvom det ville passe godt på den opførelse der er påskrevet af vidner + den lever på rev! Lemon shark lever så vidt jeg husker kun på den anden side af atlanten.

Så min konklusion er at det er en forvildet - ung hvidhaj der ikke kan finde føde som har set os ud dernede.

Just my 2 cents
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

StarF skrev:min ærlige mening er, det er sørgeligt at man indvadere dyrenes område, og lige så snart der opstår problemer, fordi man er i dyrenes element, så skal dyret slåes ihjel. Med den tanke gang, er alle de farlige dyr jo blot historie om nogle år...

det er en besynderlig tanke gang, at "dyret" skal straffes, blot for at følge sin natur. Jorden er sku efterhånden godt overbefolket af mennesker, mens samtlige støre dyr mere eller mindre er på vej i historie bøgerne...
Helt enig med den første del, men der har jo været en del tale om at det er en Haj der er syg i hovedet (hvilket tydelige er tilfældet idet det er ret sjælden der er haj angreb selv om det er fødested for div. hej arter!)

For mig er det helt ok at nakken en fucked up haj, lige som det er nakken en Rev med hunde galskab! :wacky:
Og hvis det er en sygdom som hundegalskab hajen lider af så er det da også bare med at få det syge individ væk så det ikke spredes! hajen er nok også blevet fucked up af noget meneskeskabt, så hvorfor ikke ryde op!
:beer:

Og alle jer engle nu skal i ikke gører jer selv bedere end i er, så længe i selv støtter ødelæggelse af revene ved at holde saltvandsakvarie! :cloud9: :vio: :angelpink:

Noget helt andet tigger hajer af blod og urin kan der være et sammen hæng melle det og russer og tysker! :sneaky:
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Tror mere på denne her!!: Oceanic whitetip shark, Carcharhinus longimanus.

Famed oceanographic researcher Jacques Cousteau described the oceanic whitetip as "the most dangerous of all sharks".[13] Despite the greater notoriety of the great white shark and other sharks habitually found nearer the shore, the oceanic whitetip is responsible for more fatal attacks on humans than all other species combined, as a result of predation on survivors of shipwrecks or downed aircraft.[1][14] Such incidents are not included in common shark-attack indices for the 20th and 21st centuries, and as a result of this, the oceanic whitetip does not have the highest number of recorded incidents.[15] [16] Nonetheless, incidents involving the oceanic whitetip total in the thousands worldwide,[16] with one incident alone, the torpedoing of USS Indianapolis on 30 July 1945, alleged to have accounting for 600 to 800 sailors, though the most reportedly died from exposure to the elements rather than from shark attacks.[17]

Also during World War II, the Nova Scotia, a steamship carrying approximately 1,000 people near South Africa, was sunk by a German submarine. With only 192 survivors, many deaths were attributed to the whitetip.[1]

The whitetip poses a minimal threat to bathers or inshore sportsmen, but a high risk for humans caught in the open ocean. That said, there have been attacks close to shore. In December 2010, in five separate incidents, 4 swimmers at Egypt's Sharm el-Sheikh resort in the Sinai Peninsula were badly injured and 1 swimmer was killed by a shark that could be a whitetip.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Hvam skrev:
Og alle jer engle nu skal i ikke gører jer selv bedere end i er, så længe i selv støtter ødelæggelse af revene ved at holde saltvandsakvarie! :cloud9: :vio: :angelpink:
Har du ikke selv saltvandsakvarie?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

peder skrev:Tror mere på denne her!!: Oceanic whitetip shark, Carcharhinus longimanus.

Famed oceanographic researcher Jacques Cousteau described the oceanic whitetip as "the most dangerous of all sharks".[13] Despite the greater notoriety of the great white shark and other sharks habitually found nearer the shore, the oceanic whitetip is responsible for more fatal attacks on humans than all other species combined, as a result of predation on survivors of shipwrecks or downed aircraft.[1][14] Such incidents are not included in common shark-attack indices for the 20th and 21st centuries, and as a result of this, the oceanic whitetip does not have the highest number of recorded incidents.[15] [16] Nonetheless, incidents involving the oceanic whitetip total in the thousands worldwide,[16] with one incident alone, the torpedoing of USS Indianapolis on 30 July 1945, alleged to have accounting for 600 to 800 sailors, though the most reportedly died from exposure to the elements rather than from shark attacks.[17]

Also during World War II, the Nova Scotia, a steamship carrying approximately 1,000 people near South Africa, was sunk by a German submarine. With only 192 survivors, many deaths were attributed to the whitetip.[1]

The whitetip poses a minimal threat to bathers or inshore sportsmen, but a high risk for humans caught in the open ocean. That said, there have been attacks close to shore. In December 2010, in five separate incidents, 4 swimmers at Egypt's Sharm el-Sheikh resort in the Sinai Peninsula were badly injured and 1 swimmer was killed by a shark that could be a whitetip.
Er ikke helt enig her desværre - OWT er kun kendt for - som du selv skriver for at tage mennesker der ligger i overfladen efter et crash eller lign - de ligesom blåhajen har der det bedst på det åbne ocean - når det er mennesker = Classisk opportunist hunter behavior

Men uanset hvad det er for en art er det lort for hajbestanden dernede - nu vil alle hajer blive set som en trussel og nok blive nakket! Ikke noget der er godt for vores økokultur i havene!
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Bingocaller skrev:
Hvam skrev:
jo men der er jo heller ikke mig der leger hellig og kommer med en moralsk opsang! :angelyellow:

Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Og det er helt sikkert ikke en Bronze whaler shark aka copper shark - eller en Lemon shark!
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Hvam skrev:
StarF skrev:min ærlige mening er, det er sørgeligt at man indvadere dyrenes område, og lige så snart der opstår problemer, fordi man er i dyrenes element, så skal dyret slåes ihjel. Med den tanke gang, er alle de farlige dyr jo blot historie om nogle år...

Helt enig med den første del, men der har jo været en del tale om at det er en Haj der er syg i hovedet (hvilket tydelige er tilfældet idet det er ret sjælden der er haj angreb selv om det er fødested for div. hej arter!)

For mig er det helt ok at nakken en fucked up haj, lige som det er nakken en Rev med hunde galskab! :wacky:
Og hvis det er en sygdom som hundegalskab hajen lider af så er det da også bare med at få det syge individ væk så det ikke spredes! hajen er nok også blevet fucked up af noget meneskeskabt, så hvorfor ikke ryde op!
:beer:

Noget helt andet tigger hajer af blod og urin kan der være et sammen hæng melle det og russer og tysker! :sneaky:
Jeg tillader mig at stille mig tvivlende over for om hajen er syg i hovedet, jeg vil tro den blot følger den instinkt.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Bingocaller »

Hvam skrev:
Bingocaller skrev:
Hvam skrev:
jo men der er jo heller ikke mig der leger hellig og kommer med en moralsk opsang! :angelyellow:
Når du skriver sådan virker du bare som en der hodler det helligt uden akvarie etc :beer:
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

StarF skrev:Jeg tillader mig at stille mig tvivlende over for om hajen er syg i hovedet, jeg vil tro den blot følger den instinkt.
Ja, jeg ville nu godt nok også blive overrasket over hvis en Haj pludselig skulle få sig en hjerneblødning, og være fast besluttet på at mennesker nu er den eneste rigtige form for føde :rolleyes:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Han$en skrev:
StarF skrev:Jeg tillader mig at stille mig tvivlende over for om hajen er syg i hovedet, jeg vil tro den blot følger den instinkt.
Ja, jeg ville nu godt nok også blive overrasket over hvis en Haj pludselig skulle få sig en hjerneblødning, og være fast besluttet på at mennesker nu er den eneste rigtige form for føde :rolleyes:
Det kan være den har set en film med Snorkle Bob :T
jim
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af jim »

selvfølig kan hajer også blive syge i skallen ligesom alle andre dyr og mennesker også kan. jeg tror nu ikke hajer er helt specielt undtaget.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

hvorfor i himlens navn skulle en haj være syg i bolden fordi den spiser et menneske istedet for en sæl eller en fisk eller ethvert andet måltid???
soreng
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af soreng »

Det sjove er at der dør flere mennesker af nedfaldne kokosnødder om året :h end af haj-angreb, og dog fælder man da ikke alle kokosnødde palmer.

hilsen Søren
RSM 250 med aquamedic køler, overvejer nitrat of fosfat filter.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

soreng skrev:Det sjove er at der dør flere mennesker af nedfaldne kokosnødder om året :h end af haj-angreb, og dog fælder man da ikke alle kokosnødde palmer.

hilsen Søren
Død over kokosnødderne :devilish: :devilish: :devilish: :devilish: :devilish: :devilish: :devilish: :devilish: :devilish:
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Så, vidt jeg husker slår mennesker direkte eller indirekte over 1 million hajer ihjel, for hvert menneske der bliver dræbt af en haj :BA Så mon ikke det stadig er en ulige fordeling. Det er da dybt tragisk for dem det går ud over :( Men omvendt set, så forstår jeg slet ikke at man hopper i vandet når man kender risikoen :naughty: Jeg ville personligt rigtig gerne prøve at dykke med hajer, nok ikke lige den i Egypten :wink: Men ellers, Jo tak.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Hvam »

Det er jo noget nyt at der er haj angreb dernede, så jeg vil nok også lige vente til "den" haj får et "ben" galt i halsen!
Hvis det var almindelig adfærd for hajer at smage lidt på menesker, var de nok startet på det for 500år siden istedet for nu!
Helena skrev: Men omvendt set, så forstår jeg slet ikke at man hopper i vandet når man kender risikoen :naughty: Jeg ville personligt rigtig gerne prøve at dykke med hajer, nok ikke lige den i Egypten :wink: Men ellers, Jo tak.
Jeg har selv prøvet at dykke med hajer
Phiphi thailan svømme jeg alene ud fra stranden til Sharkreef der ligger 20-25 min svømmetur fra kysten. Det var enligt ikke for at se hajer men kirurger og kæmpe acropora. Jeg have dagen for inden haft en kort dykker tur der med en tur båd, men jeg så ingen hajer dengang. Efter signe var de der kun om morgnen, hvis man var heldig man kunne se dem. Efter få minutter ved revet så jeg 3 backtip 3-4m fra mig, de holde afstanden selv om jeg forsøgte at komme tætter på. 1,5 time sener så jeg en støre haj ca. 3m lang det var ikke en blacktip. på det tidspunkt tænkte jeg nu lidt over hvad jeg lave her alene og uden en båd! Men hvis den have tænkt sig at æde mig var den jo nok i gang på det tidspunkt så jeg prøvede at komme tætter på men igen holdt hajen afstand på ca. 3-4 m. der efter beslutteder jeg mig nu for at svømme tilbage til land. Det var en fed tur men jeg tager den nok ikke alene næstegang :beer:

Besvar

Tilbage til "WWW"