mg i flydende form?
-
jim
- Palet kirurg

- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 4640 Fakse
- Saltvand siden?: 2008
mg i flydende form?
hej alle
jeg har købt en doserings maskine og jeg ville lige høre om man kan få mg i flydende form, så mg i akvariet bliver nemmere at kontrollere end den mg jeg bruger nu, der er i fast form.
mvh jim
jeg har købt en doserings maskine og jeg ville lige høre om man kan få mg i flydende form, så mg i akvariet bliver nemmere at kontrollere end den mg jeg bruger nu, der er i fast form.
mvh jim
- kenneth145
- Dragefisk

- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: kalundborg
Re: mg i flydende form?
ja det kan du sagtens. Men det er noget billigere at lave det selv. jeg opløser 90 gr Magnesium granulat fra decocean i 1 ltr osmosevand. og doserer 140 ml dagligt med en grotec. det virker fint
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
-
Maack
- Dværg kejser

- 15
- Postnummer: Ikke angivet
'kenneth145 skrev:ja det kan du sagtens. Men det er noget billigere at lave det selv. jeg opløser 90 gr Magnesium granulat fra decocean i 1 ltr osmosevand. og doserer 140 ml dagligt med en grotec. det virker fint
Hej Kenneth
Til hvor stårt et kar ?
- kenneth145
- Dragefisk

- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: kalundborg
Det er til ca 6-700 literMaack skrev:'kenneth145 skrev:ja det kan du sagtens. Men det er noget billigere at lave det selv. jeg opløser 90 gr Magnesium granulat fra decocean i 1 ltr osmosevand. og doserer 140 ml dagligt med en grotec. det virker fint
Hej Kenneth
Til hvor stårt et kar ?
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
-
Maack
- Dværg kejser

- 15
- Postnummer: Ikke angivet
Super Kenneth, tror du jeg skal tage hensyn til antal Ltri sumpen ?. (540 L + 150 L sump).
Du skriver at du blander dette i 1 ltr osmosevand. Gør du det dette i koldt osmosevand ?. Ja - det lyder måske helt ude i hampen som jeg spør. Men i min tid med plantekar, brugte jeg også Mg. Men her skúlle det blandes i kogende vand, og der var også en øvre grænse for hvor meget vandet kunne optage af Mg.
Du skriver at du blander dette i 1 ltr osmosevand. Gør du det dette i koldt osmosevand ?. Ja - det lyder måske helt ude i hampen som jeg spør. Men i min tid med plantekar, brugte jeg også Mg. Men her skúlle det blandes i kogende vand, og der var også en øvre grænse for hvor meget vandet kunne optage af Mg.