GHL profilux 3ex login

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: 8981 Spentrup
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Gassum, Randers

GHL profilux 3ex login

Indlæg af laursen »

Jeg har købt min en ghl computer, jeg kan sagtens komme i forbindelse med den. Men hvad er default logindet? er der nogen der kan hjælpe?
Der er ingen Problemer når jeg bruger ProfiLuxControle programmet, men jeg kan ikke komme ind i det web baserede setup
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: GHL profilux 3ex login

Indlæg af StarF »

hmmmm mener det er Admin/admin.. men lige meget hvad, så kan du ikke lave opsætninge via web browseren, hvis du henter deres computer program, så kan du indstille passwordet der fra.

http://support.aquariumcomputer.com/eng ... php?did=97

under system, kan du finde webserver, der sætter du admin og gæst pw.
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

Indlæg af laursen »

Programmet har jeg hentet, og det virker fint.
Men jeg var da så naiv at tro man kan lave opsætning via web browseren. Men det rækker da jeg bare kan komme ind og kigge udefra.
Og det lykkes mig nu efter din forklaring, men så bliver det næste hvordan jeg kommer ind helt ude fra altså uden for mit netværk, jeg har både TDC´s router og min egen router jeg skal i gennem. Men det er vel noget med at lave adgang i firewallen.

Men tak skal du ellers have, så kom jeg det stykke videre
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af J. Andersen »

uden at værer super til it, er alt nyt ikke med en standart kode som er 0000 eller 1234

Kun et gæt.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

laursen skrev:Programmet har jeg hentet, og det virker fint.
Men jeg var da så naiv at tro man kan lave opsætning via web browseren. Men det rækker da jeg bare kan komme ind og kigge udefra.
Og det lykkes mig nu efter din forklaring, men så bliver det næste hvordan jeg kommer ind helt ude fra altså uden for mit netværk, jeg har både TDC´s router og min egen router jeg skal i gennem. Men det er vel noget med at lave adgang i firewallen.

Men tak skal du ellers have, så kom jeg det stykke videre
nu forstår jeg ikke hvorfor du køre med 2 routere, du burde kunne få tdc til at låse deres router op.. men lige meget hvad, så skal port 80 forwardes fra routerne til den ip din ghl har. (og nej en router er ikke en firewall som sådan.)
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

Indlæg af laursen »

Jeg ved godt at det er noget rod med to routere, men det er fordi jeg ikke vil at jeg ikke vil undvære min D-link router med usb tilslutning til printer, HD osv. og tdc´s er jeg jo tvunget til at bruge.
Men er der ikke en form for firewall i routeren? eller hedder det noget andet når man kun tillader nogle bestemte ip adresser at få adgang?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

ja det hedder routing! en firewall er lidt noget andet.

tdc router kan måske sættes op til bare at fungere som "modem" så det sender alt vidre til din router, således undgår du 2 netværk og 2 routere.
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16

Indlæg af laursen »

StarF skrev:ja det hedder routing! en firewall er lidt noget andet.

tdc router kan måske sættes op til bare at fungere som "modem" så det sender alt vidre til din router, således undgår du 2 netværk og 2 routere.

Ja det fik jeg min cybercity router til da jeg hade cybercity... men jeg har ikke lige fundet ud af med den jeg har nu fra tdc
lukeren
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af lukeren »

TDC kan godt være rigtigt nærrige med deres udstyr. Tit er det låst så man intet kan ændre og i nogen tilfælde kan man ikke engang skifte routeren. Det kommer helt an på ens abonnement, men det er noget TDC kan svare på jo ;)
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Hvilken TDC-router har du ?
Jeg har en sort, Jacob Jensen design fætter med IP-telefoni og wireless.

Der er et punkt til "Port omdirigering" i menuen. Du sætter en omdirigering af port 80 til din GHL's IP op.
Alternativt kan du bruge DMZ men så åbner du for alle porte til den og det er nok ikke så lækkert.

Hvis du har "den gamle" router fra TDC, ville jeg nok vælge, at koble D-Link'en direkte på ADSL-boksen og smide TDC-routeren ind i skabet.

En fast IP er nok også at foretrække.

/Kim
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"