Står lidt med åben mund og tænker på hvordan jeg mon bedst flytter det nedenunderstående akvarie + indhold,
Havde en idè med da turen tager 2½ time at fiskene (Koraller) og de mere levende ting kom i poser i flamingo kasser med låg for at holde så vidt muligt på temperaturen og svøbe et par tæpper omkring,
Men så har jeg også det spørgsmål når jeg så er hjemme kan jeg så direkte overflytte det levende til mit 160 liters som allerede køre eller er det for brat et vandskift tror i?
De ting jeg ikke selv lige er kommet ind under på flytning som normalt er et problem eller mere problematisk ind andet kan i påpege samt guide mig lidt i den retning og fortælle om det ?
Ps På forhånd tak for hjælpen (Sætter jeg "stor" pris på)
Komplet Saltvands akvarium
Hjørneakvarie med indbygget sump og underskab ca. 390l
1 stk. Aquamedic HQI 250W med 2 T5 Rør
1 stk. Hydor Performer 500 Skummer
2 stk. Hydor Koralia Cirkulationspumper 12000 liter/timen
40-50 kg levendesten
3 Entacmaea quadricolor / Rød Søanemone
1 par Klovnfisk Premnas Biaculeatus med Gul bånd Lægger æg ca. hver anden uge.
1 stor Gul Kirurg
1 Palet Kirurg
1 stor LP koral med Gule polypper
1 lille LP koral med Gule polypper
Flere salgs Skiveanemoner
Mange Kenya træer.
Diverse snegle.
Diverse testsæt
Diverse Easylife produkter.
Mangler lidt hjælp til at beslutte om det er en okay handel ?
skal give 3800kr
Der er i alt 57 kenya træer fra 5 op til 18 cm størrelse
Nogle med forslag til hjælp?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
Re: Nogle med forslag til hjælp?
Det er dælme mange kenya træer, er der regler om skovrejsning i dit akvarie
Hvis det 3800,- for alt det der er nævnt, så er det go pris efter min mening.
Jeg ville få så meget vand med fra det gamle akvarie som overhovedet muligt, du kommer ikke til at undgå en ny algefase, men den vil være i noget mindre grad end ellers. Sådan er der flere der har flyttet deres akvarier uden de helt store problemer.
Hvis du bliver træt af at se på 3 røde bubbeltip anemoner (Entacmaea quadricolor) så vil jeg gerne købe en, eller evt. bytte med et kenyatræ hvis du skulle mangle

Hvis det 3800,- for alt det der er nævnt, så er det go pris efter min mening.
Jeg ville få så meget vand med fra det gamle akvarie som overhovedet muligt, du kommer ikke til at undgå en ny algefase, men den vil være i noget mindre grad end ellers. Sådan er der flere der har flyttet deres akvarier uden de helt store problemer.
Hvis du bliver træt af at se på 3 røde bubbeltip anemoner (Entacmaea quadricolor) så vil jeg gerne købe en, eller evt. bytte med et kenyatræ hvis du skulle mangle

MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten