Jeg vil lige vise hvordan jeg har lavet mit skab. Akvariet der skal stå i skabet er et 430 L Aqualine som har følgende mål 130x55x60 cm(lxbxh). Selv skabet har følgende mål 135x60x168 cm (lxbxh).
Skabet består af et understel der er lavet af fyrtræ. dette understel er så blevet beklædt med 18 mm birkefiner.
Der er nok mange der vil synes at det med de 18 mm er at skyde noget over målet, det var sådan set planen det kun skulle have været 12 mm, men jeg fik dem til en god pris.
Grunden til at jeg valgte birkefiner frem for f.eks MDF plade, er den at det giver lidt mere spil i det og så kunne jeg få det til at ligne vores køkkenelementer, hvilket gver nogle store pluser hos konen

Understel og birkefiner er blevet overflade behandlet på følgende måde.
Først er alt blevet pudset så har det fået gori maghony transperant til indendørs brug. Herefter har jeg pudset det hele let med fint sandpapir, for derefter at give det yderligere en gang maling.
Bagefter har alt fået en sadolin gulvlak halvblank 4 gange. Efter første gang har jeg pudset det meget let igen med meget fint sandpapir.