klovnekamp! hvornår holder de?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: FREDERICIA
klovnekamp! hvornår holder de?
Jeg har lige smidt to fuldvoksene gulbåndet klovne i akvariet. de kommer fra to forskellige akvarier. Den ene kom igår og den anden kom i idag. Og lige så snart de så hinanden gik de fuldstændig amok! Og det ser slem ud. Bliver de ved til der er en der dør, eller holder de op snart? troede ikke jeg vill få det problem hvis der kun var to. Det skal siges de begge er samme størrelse.
- kaal43
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
Re: klovnekamp! hvornår holder de?
Det er det der er problemet når de er lige store de vil slås til den ene dør desværre.uzi07 skrev:Jeg har lige smidt to fuldvoksene gulbåndet klovne i akvariet. de kommer fra to forskellige akvarier. Den ene kom igår og den anden kom i idag. Og lige så snart de så hinanden gik de fuldstændig amok! Og det ser slem ud. Bliver de ved til der er en der dør, eller holder de op snart? troede ikke jeg vill få det problem hvis der kun var to. Det skal siges de begge er samme størrelse.

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
noooooo..
Men hvormeget skal der være forskel på dem til at de kan gå sammen? Kan man sige at hvis de allerede er begyndt at slåsse så er den gal?

-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Det er samme køn når de har samme størrelse, kun hvis de er helt små og samme størrelse kan de gå sammen - men ikke hvis de har gået hver for sig.
Alle klovne kommer til verden som hanner også skifter den dominerende køn til hun. Hvis de har gået alene kan en lille derfor godt være en hun!
Det er rimeligt basalviden! En skam du ikke har læst op på lektien inden du køber + premnas er en hidsig fætter. En af de mest hidsige vi holder i vores baljer. De bider, graver og vælter koraller hvis de yngler!
2 hunner slås til døden - også i 2000 L!
Alle klovne kommer til verden som hanner også skifter den dominerende køn til hun. Hvis de har gået alene kan en lille derfor godt være en hun!
Det er rimeligt basalviden! En skam du ikke har læst op på lektien inden du køber + premnas er en hidsig fætter. En af de mest hidsige vi holder i vores baljer. De bider, graver og vælter koraller hvis de yngler!
SPS : Stability provides succes
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Ja, de stopper ikke før den ene dør. Det har jeg desværre også selv oplevet en enkelt gang, selvom jeg startede med begge fisk som helt små.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
nielsk skrev:Det er samme køn når de har samme størrelse, kun hvis de er helt små og samme størrelse kan de gå sammen - men ikke hvis de har gået hver for sig.
Det der var jeg godt klar over til en vis grad. Men jeg troede at de kunne skifte køn uanset alder og størrelse og det var jeg egentlig ret sikker på.
Nu går den ene og gemmer sig så den er i sikkerhed lidt endnu. Men jeg piller den ud også må de ryge til salg igen. Ærgeligt at få erfaringen den vej. Men sådan er det.
Tak for jeres svar.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Hvis du havde spurgt inden, så havde du jo nok ikke fået den erfaring.uzi07 skrev: Ærgeligt at få erfaringen den vej. Men sådan er det.
Tak for jeres svar.
Tror de fleste herinde er enig om at det er en af de værste klovne af få fat i.
For det første er den vildt aggressiv, kan dele et 960 L op i 2 halvdele ( har selv været der )
For det andet, så elsker de at rode i bundlaget med deres halefinne, så man får en stor hvid / tåget balje ( har selv prøvet det )
Så har de en til dens til at ville indrette ens akvarium, sætter man nyt i baljen, så gør de som mange damsler gør. flytter tingende, for den stod da ikke lige der i går,
Så skal den da heller ikke være i min bolig i dag.
Men det er en rigtig flot fisk med et skod temperament.
Min blev foræret væk, ville ikke byde nogen at købe så dum en fisk

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
ronny.w skrev:Hvis du havde spurgt inden, så havde du jo nok ikke fået den erfaring.uzi07 skrev: Ærgeligt at få erfaringen den vej. Men sådan er det.
Tak for jeres svar.
Tror de fleste herinde er enig om at det er en af de værste klovne af få fat i.
For det første er den vildt aggressiv, kan dele et 960 L op i 2 halvdele ( har selv været der )
For det andet, så elsker de at rode i bundlaget med deres halefinne, så man får en stor hvid / tåget balje ( har selv prøvet det )
Så har de en til dens til at ville indrette ens akvarium, sætter man nyt i baljen, så gør de som mange damsler gør. flytter tingende, for den stod da ikke lige der i går,
Så skal den da heller ikke være i min bolig i dag.
Men det er en rigtig flot fisk med et skod temperament.
Min blev foræret væk, ville ikke byde nogen at købe så dum en fisk![]()
Nu må vi se hvordan den opfører sig i min balje. Jeg har skillet dem ad nu. Den er meget flot den der går i nu. og hvis den ikke vælder det hele så får den lov at blive. Men den ser nu ikke ud til at være agressiv overfor andre fisk. hvordan har du oplevet dét? Har jeg så ingen chancer for at skaffe en partner til den?
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Med tiden vil den bestemme i dit setup, dvs. du har stor risiko for at den lige smasker nye fisk et par på skallen.uzi07 skrev: Nu må vi se hvordan den opfører sig i min balje. Jeg har skillet dem ad nu. Den er meget flot den der går i nu. og hvis den ikke vælder det hele så får den lov at blive. Men den ser nu ikke ud til at være agressiv overfor andre fisk. hvordan har du oplevet dét? Har jeg så ingen chancer for at skaffe en partner til den?
Og da dit setup ikke er vildt stort, så er chancen for at andre fisk ikke kan undslippe eller stikke snuden frem
uden at få en på skallen.
Men lad og håbe at du har fået en af de sødeste premnas.
Og jo du kan sagtens finde en mage til den og de vil sikkert også finde ud af at kunne gå i ro sammen.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Man må håbe det går den vej. Indtil videre går det fredligt til. det er nu mest de andrefisk der render g provokere den hele tidenronny.w skrev:Med tiden vil den bestemme i dit setup, dvs. du har stor risiko for at den lige smasker nye fisk et par på skallen.uzi07 skrev: Nu må vi se hvordan den opfører sig i min balje. Jeg har skillet dem ad nu. Den er meget flot den der går i nu. og hvis den ikke vælder det hele så får den lov at blive. Men den ser nu ikke ud til at være agressiv overfor andre fisk. hvordan har du oplevet dét? Har jeg så ingen chancer for at skaffe en partner til den?
Og da dit setup ikke er vildt stort, så er chancen for at andre fisk ikke kan undslippe eller stikke snuden frem
uden at få en på skallen.
Men lad og håbe at du har fået en af de sødeste premnas.
Og jo du kan sagtens finde en mage til den og de vil sikkert også finde ud af at kunne gå i ro sammen.

- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
problemet med de premnas er at de er utilregnelige
jeg havde to der gik sammen, med meget stor forskel på str.
pludselig tændte den store af og jagtede den lille, uanset hvor den stod, den blev jagtet ud af akvariet to gange første gang i overløbet, anden gang ud på gulvet, hvor jeg desværre ikke opdagede før det var for sent
at de er bidske kan jeg kun erklære mig enig i, min store hun mente hun ejede hele mit akvarie, og bed mig uanset hvor jeg stak hånden i akvariet.
hun flytte koraller, brækkede dem løs hvis jeg limede dem
men mere om min oplevelse med den her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 4&p=219411
pludselig tændte den store af og jagtede den lille, uanset hvor den stod, den blev jagtet ud af akvariet to gange første gang i overløbet, anden gang ud på gulvet, hvor jeg desværre ikke opdagede før det var for sent
at de er bidske kan jeg kun erklære mig enig i, min store hun mente hun ejede hele mit akvarie, og bed mig uanset hvor jeg stak hånden i akvariet.
men mere om min oplevelse med den her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 4&p=219411
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Det lyder godt nok vildtBrian C skrev:problemet med de premnas er at de er utilregnelige

Jeg har lavet en tråd nu hvor den ene er til gratis afhentning. Den Har jo gået i Martin2007's akvarie længe, uden problemer.