Hej..
Jeg kom sådan til at tænke på, hvordan farver eksportørerne egentlig deres Anemoner? Er det blæk eller hvordan?
Farvede Anemoner fra eksportører?
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Farvede Anemoner fra eksportører?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Farvede Anemoner fra eksportører?
Tror snarere det er en form for fødevare farver som bruges.
Hvordan de farverne dem ved jeg ikke, men tror at de simpelthen tager dem op, så de smider vandet
de har i sig, og så placerer dem i en beholder med det kraftigt farvet vand.
de fleste anemoner/koraller mister jo de kunstige farver efter et par måneder, men nogle behlder dog et snert af farven i sig.
Har set en Sinularia som efter et par måneder, var gået til PINK til sart lyserød. Den lignede nærmest noget som var lavet i marcipan.
Hvordan de farverne dem ved jeg ikke, men tror at de simpelthen tager dem op, så de smider vandet
de har i sig, og så placerer dem i en beholder med det kraftigt farvet vand.
de fleste anemoner/koraller mister jo de kunstige farver efter et par måneder, men nogle behlder dog et snert af farven i sig.
Har set en Sinularia som efter et par måneder, var gået til PINK til sart lyserød. Den lignede nærmest noget som var lavet i marcipan.
- Deep Ocean
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2625 Vallensbæk
- Saltvand siden?: 1995
- Geografisk sted: Vallensbæk
- Kontakt:
En slags farvestof som du bruger i fødevarerstoffer. Men man kan hurtigt se om en anemone er farvet. Generelt plejer man ofte at farve anemonen heteractis crispa i gul. Man kan se det hvis polypperne i enderne ikke har en tip i en anden farve. Samt efter et styk tid i akvariet vil den efterhånden slippe den gule kulør og det farver også vandet. Uheldigvis kan et kulfilter ikke gøre det godt nok for at fjerne det.
[center]http://www.deepoceanshop.dk[/center]
[center]Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean[/center]
[center]Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean[/center]
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Hov, ved ikke lige hvorfor jeg skrev blæk - Jeg tænkte også selv frugtfarve.
Ikke fordi jeg selv har planer om at prøve det, men jeg har undret mig noget tid over hvordan det gjordes.. Hvordan får man den så til at smide vandet, og falde sammen, uden at den går til af det? Synes de 2 gange jeg har haft min egen H. crispa oppe, at den holder sig oppustet
Ikke fordi jeg selv har planer om at prøve det, men jeg har undret mig noget tid over hvordan det gjordes.. Hvordan får man den så til at smide vandet, og falde sammen, uden at den går til af det? Synes de 2 gange jeg har haft min egen H. crispa oppe, at den holder sig oppustet
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200