Bouy 128 liter med sump

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9520 Skørping
Geografisk sted: Rebild

Bouy 128 liter med sump

Indlæg af dekoin »

Har overvejet at fjerne bagbeklædningen undtaget det kammer hvor vandet kommer ind. Jeg vil så lave et overløb og tilkoble sump og retur i modsatte side. Nogen indvendinger? god eller dårlig ide iforhold til udgifter vs udbytte?
Jeg kan få pvc gratis, hvis man altså kan bruge det en alm vvsèr ligger inde med
VH dekoin alias Claus
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Bouy 128 liter med sump

Indlæg af Monica&Jacob »

går med samme tanker. dog hvor jeg beholder den indvendige sump. og bare kobler den vidre til en sump nede under.
glæder mig til og se hvordan du laver det med det pvc. der har jeg ikke selv den store forstand. :-)
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

Fåårk, det var j det du skulle svare på...Jeg aner intet om det, kan ikke engang regne en sump ud
VH dekoin alias Claus
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

Det er ca sådan her jeg forestiller mig det.
Det røde bliver skåret væk, og de runde er selvfølgelig over og returløb.
boyu.jpg
Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Hvor store huller skal der være? (Havde tænkt 32mm)
Hvor langt under vandoverfladen skal overløbs røret være?
VH dekoin alias Claus
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

Lyder spændende. Hvordan er det gået??
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

Er pt løbet tør for penge. Men lidt er der da sket. Har tømt akvariet og fjernet bagvæggen, korallerne er i et 55 liters. Bordet bliver lavet på lørdag, har købt mdf plader og alieret mig med en tømre. Og det beste til sidst, jeg har købt en 200 liters sump, så skulle forholdet mellem sump og akvarie være på plads. Mangler kun pvc for at blive færdig. Opdatere eller laver en ny tråd om en uges tid.
Fif modtages gerne, men hurtigt, inden jeg får det færdigt.
Regner stadig med at bruge 32mm pvc
VH dekoin alias Claus
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

Jeg har kigget meget på mit et stykke tid i går og har fundet ud af hvordan jeg vil gøre det. Jeg fjerner bagvæggen som det første. Så borer jeg et hul i bagvæggen til en gennemføring der passer til 25mm pvc. Hullet bliver i højre hjørne set ligefrem da jeg vil beholde min baggrund og der i den er skåret ud til overløbet ude i siden. Ved endnu ikke hvilken retur jeg vil bruge, men den pumpe der sidder i nu regner jeg med at bruge i et ferskvandskammer. Sumpen bliver 40x40x40 så i alt på 62L Returpumpen smider vandet tilbage via en tyk slange og op igennem en af de to åbninger man kan se bagfra. Er de ikke store nok så tror jeg at de kan skæres til.
Ang overløbskasse dropper jeg denne. I hullet som jeg har boret ude i siden montere jeg en gennemføring der med det samme drejer op med vandoverfladen. det stykker der sidder på min 90 graders vinkel skærer jeg til så det kan kontrollere vandstanden og der vil blive savet takker i som en overløbskam. Der skal så også laves et net så intet kommer igennem da jeg ikke har noget sikkerhedsrør.
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"