En af grundene til jeg holder kejsere.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions: 0
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

En af grundene til jeg holder kejsere.

Indlæg af MiksBiks »

Synes det er overdrevet fedt den måde kejsere skifter totalt farve på, og det er da helt sikkert også en af grundene til at jeg har dem.

Men når nu man går og kikker på dem hver dag, så lægger man ikke rigtig mærke til hvor meget der egentlig sker med dem.

Så her er lige nogle billeder af to af mine kejsere fra jeg fik dem, til nu.
Isabelita juv.JPG
Isabelita.jpg
Impiraton juv.JPG
Impiraton.jpg
Det synes jeg er fedt :y :y :y :y

Ville bare lige dele det :wink: :wink:
Mvh Michael
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: En af grundene til jeg holder kejsere.

Indlæg af AndersGS »

:beer: Lækkert!
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

det er sgu nogen flotte kejser du holder dig. Døjer du med sygdomme ?? eller forbygger du lidt ?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Hvis bare de kunne trænes til at holde snitterne fra koraller :shout:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 18
15
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

respekt - jeg er koralmand, men for fa.... dine kejsere er flotte, og smukt udfarvet.
Keep up the good work :-)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Vildt flotte fisk! Kan 100% følge dig, mit næste akvarium skal også bestå af større flotte ikke reef safe fisk som dine kejsere. Hvor længe har du haft dem og hvor meget er de vokset? Hvad koster sådan en Ciliaris egentligt? Jeg har for nyligt selv fået min første kejser og er faldet totalt for disse fisk...
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

:BA blærerøv :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:
hvordan går det med det mega flotte søpindsvin du købte af mig ?

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

:grouphug:
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17

Indlæg af MiksBiks »

AndersGS skrev::beer: Lækkert!
Takker
ronny.w skrev:det er sgu nogen flotte kejser du holder dig. Døjer du med sygdomme ?? eller forbygger du lidt ?
Har ingen sydomme, det er faktisk ved at være rigtig lang tid siden jeg sidst havde hvide pletter :GO :GO
Forbygger ikke, fodre med frost, tør foder og nori tang som jeg nu synes de skal have det. Ingen madplan det er bare sådan som jeg føler det på dagen :y
pederrevnørd skrev:respekt - jeg er koralmand, men for fa.... dine kejsere er flotte, og smukt udfarvet.
Keep up the good work :-)
Takker :f2:
Birkefeldt skrev:Vildt flotte fisk! Kan 100% følge dig, mit næste akvarium skal også bestå af større flotte ikke reef safe fisk som dine kejsere. Hvor længe har du haft dem og hvor meget er de vokset? Hvad koster sådan en Ciliaris egentligt? Jeg har for nyligt selv fået min første kejser og er faldet totalt for disse fisk...
Jeg har haft dem et par år vil jeg tro. Impiratonen byttede jeg mig til, den havde gået et år som juv og var slet ikke begyndt at skifte da jeg fik den. Men det gik igang stort set med det samme den kom i sammen med andre kejsere. der gik ca. 14 dage så kunne jeg se mulen begyndte at blive lysere.
Vil tro de er vokset ca 5cm på de par år.
Det skulle ikke være en ciliaris jeg har, ciliarisen har en blå plet ved finne roden, det har min ikke. Den er købt som en isabelita, men alt afhængig af hvor man ser og læser så kan det også ligne en bermudensis, mener jeg gav 650,-- for den.
LarsSteen skrev::BA blærerøv :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:
hvordan går det med det mega flotte søpindsvin du købte af mig ?

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

:grouphug:
Det overdrevet flotte søpindsvin er blevet væk :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Ved godt det lyder underligt med den størrelse, men det er bare forsvundet, kan ikke finder skallen noget steder, og jeg har ledt meget efter det. Så jeg må desværre sige at jeg ikke ved hvor det er, og det nok ikke har det så godt :crybaby:
Mvh Michael
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Kanon flotte fisk Michael (hovsa, glemte lige er skrive tak for sidst, der tog du sgu røven på mig ved pludeselig at stå der haha). Dit akvarie og dine fisk har givet mig inspiration til endelig at tage skridtet til at få smidt de koraller ud og få mig nogle af de rigtige flotte fisk. Kan huske at vores bekendskab startede med at jeg kunne give dig råd, men du kan godt være beredt til at give lidt igen når jeg for startet rigtigt op med min kommende fisketank :wink:

Kanon flotte billeder :GO
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17

Indlæg af MiksBiks »

Lord Mike skrev:Kanon flotte fisk Michael (hovsa, glemte lige er skrive tak for sidst, der tog du sgu røven på mig ved pludeselig at stå der haha). Dit akvarie og dine fisk har givet mig inspiration til endelig at tage skridtet til at få smidt de koraller ud og få mig nogle af de rigtige flotte fisk. Kan huske at vores bekendskab startede med at jeg kunne give dig råd, men du kan godt være beredt til at give lidt igen når jeg for startet rigtigt op med min kommende fisketank :wink:

Ja selv tak :GO Tænkte nok du ikke lige kunne se hvem det var :beer: og fedt akvarie du går og passer :y
Super jeg har været med til at vippe dig over :T :T en fantastisk verden med kejsere :f3: :f3:
Det vil være en fornøjelse at kunne give noget igen :GO :GO :GO og glæder mig meget til at se hvad du har på tegne brættet.
Mvh Michael
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af Lord Mike »

MiksBiks skrev:
Lord Mike skrev:Kanon flotte fisk Michael (hovsa, glemte lige er skrive tak for sidst, der tog du sgu røven på mig ved pludeselig at stå der haha). Dit akvarie og dine fisk har givet mig inspiration til endelig at tage skridtet til at få smidt de koraller ud og få mig nogle af de rigtige flotte fisk. Kan huske at vores bekendskab startede med at jeg kunne give dig råd, men du kan godt være beredt til at give lidt igen når jeg for startet rigtigt op med min kommende fisketank :wink:

Ja selv tak :GO Tænkte nok du ikke lige kunne se hvem det var :beer: og fedt akvarie du går og passer :y
Super jeg har været med til at vippe dig over :T :T en fantastisk verden med kejsere :f3: :f3:
Det vil være en fornøjelse at kunne give noget igen :GO :GO :GO og glæder mig meget til at se hvad du har på tegne brættet.
Skal nok holde dig orienteret Michael, men nok om det nu...

Kom med flere billeder af de flotte fisk i baljen :be:
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

MiksBiks skrev:

Det syntes jeg så er hammerende taveligt miksbiks. lorden havde et af de flotteste reefakvariumer her hjemme.

så jeg siger

POOOOOHA
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af Lord Mike »

Ronny alting har en ende (indtil det gentages endnu engang), det ved du alt om "RONNI" :wc:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af Lord Mike »

Hovsa, glemte lige at sige tak for de pæne ord om mit nu gamle akvarie.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17

Indlæg af MiksBiks »

Lord Mike skrev:
MiksBiks skrev:

Skal nok holde dig orienteret Michael, men nok om det nu...

Kom med flere billeder af de flotte fisk i baljen :be:
Der er desværre ikke så meget at prale af :crybaby: har intet gjort i baljen i snart et år, intet nyt er kommet til, fordi jeg i det nye år skal lukke ned i en 3 måneder. Så vi har ikke ville bruge penge på fisk, når vi var sikre på de snart skulle flyttes.
Men kan da godt lige skyde en par billeder imorgen og smide op.
ronny.w skrev:
MiksBiks skrev:

Det syntes jeg så er hammerende taveligt miksbiks. lorden havde et af de flotteste reefakvariumer her hjemme.

så jeg siger

POOOOOHA
Ja jeg tænkte det samme da jeg læste lorden's indlæg, det ville nok ikke falde i go jord ved koral folket, for flot det var det sku :y :y :y

Men mine skuldre kan bære det, så kan det være der kommer en jeg kan kejser nørde den med. Vi er ikke så mange :crybaby:
Mvh Michael
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Lord Mike skrev:Ronny alting har en ende (indtil det gentages endnu engang), det ved du alt om "RONNI" :wc:
Dvs. jeg skal have malawier igen er det det du siger ???

WTF!!!!!!!!!!!!!
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
20

Indlæg af Lord Mike »

ronny.w skrev:
Lord Mike skrev:Ronny alting har en ende (indtil det gentages endnu engang), det ved du alt om "RONNI" :wc:

WTF!!!!!!!!!!!!!
Det lader til at der er en "håndfuld" brugere herinde som ønsker dette. For så bliver du jo nød til at lave lidt bøvl og små provokationer på akvariesiden.dk.

Og dog, kun tåber går tilbage til en fuser :wink:
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Lord Mike skrev:
ronny.w skrev:

WTF!!!!!!!!!!!!!
Det lader til at der er en "håndfuld" brugere herinde som ønsker dette. For så bliver du jo nød til at lave lidt bøvl og små provokationer på akvariesiden.dk.

Og dog, kun tåber går tilbage til en fuser :wink:

HAHA KONGE som hansen ville have sagt.
Den var jeg vist nok selvforskyldt i
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af pernoe1 »

Super fede fisk, Imperatoren er med på min ønskeseddel :-)

Har du andre ikke-reefsafe fisk i? Jeg er faldet for sommerfuglefisk, har "kun" 2 indtil videre men synes de er smukke....
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Miksbiks du skal da have en Zanclus har lige haft en hjemme, som gik i en kammerats bali slimer. eftersom han ikke havde flere svampe fra mit setup.

Så fik jeg den herud og gå 1 lille uge. Den havde fået smag for de grønne ting, så den gik i min formosa og undlod at tage noget af alt mit svamp.
Så den måtte retur igen

pt. går den i hans sump, og han henter svampe til den herude, hvis det var noget?
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17

Indlæg af MiksBiks »

pernoe1 skrev:Super fede fisk, Imperatoren er med på min ønskeseddel :-)

Har du andre ikke-reefsafe fisk i? Jeg er faldet for sommerfuglefisk, har "kun" 2 indtil videre men synes de er smukke....
Har også en A. trimaculatus, smider lige nogle billeder op senere.

Vil meget gerne have sommerfuglefisk, men da jeg ikke har ville købe fisk det sidste år så er det ikke blevet til noget. Det er også kun nogle få jeg vil have.
ronny.w skrev:Miksbiks du skal da have en Zanclus har lige haft en hjemme, som gik i en kammerats bali slimer. eftersom han ikke havde flere svampe fra mit setup.

Så fik jeg den herud og gå 1 lille uge. Den havde fået smag for de grønne ting, så den gik i min formosa og undlod at tage noget af alt mit svamp.
Så den måtte retur igen

pt. går den i hans sump, og han henter svampe til den herude, hvis det var noget?
Ville meget gerne have sådan en, har desværre ikke de vilde svampe, og da jeg som sagt skal til at lukke ned så springer jeg over lige pt. Men når har han den stadig når jeg kommer op og køre igen så er jeg meget interesseret :y :y
Mvh Michael
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Ahva ! skal du til at lukke ned ? Mindre endnu større eller bare en pause ???
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17

Indlæg af MiksBiks »

ronny.w skrev:Ahva ! skal du til at lukke ned ? Mindre endnu større eller bare en pause ???
Vi skal have renoveret vores bolig, så vi skal flytte ud i to måneder, og mens skal lejligheden tømmes for alt :angry: :angry:

Så en gang i marts trækker jeg stikket i ca 3måneder :crybaby: :crybaby:
Mvh Michael
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Det er sgu da øv. men nu du siger det, har du vist nok nævnt det for noget tid siden, kan det ikke passe ?
Hvad gør du så med alt det levende. skal du så til at sælge det hele ud ?
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
17

Indlæg af MiksBiks »

ronny.w skrev:Det er sgu da øv. men nu du siger det, har du vist nok nævnt det for noget tid siden, kan det ikke passe ?
Hvad gør du så med alt det levende. skal du så til at sælge det hele ud ?
Jo jeg lavede en tråd hvor jeg lige skulle rase af over det. Du kom da også med et par gode indlæg om kartofler, høns m.m. :y

Jeg får passede det levende og så mange sten som muligt, et par enkelte fisk bliver doneret væk pga størrelse og udseende :wink:
Men vil gerne beholde de fleste af dem, også skal der ellers bare nogle kejsere af store og små i når jeg kommer op og køre igen :beer: :beer: en gang til sommer.
Mvh Michael
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"