Hey allesammen. Synes lige jeg ville smide lidt billeder ind af et hårdt arbejde. Baljen samt møbel er desværre byttet væk mod et mindre da jeg skal flytte.
Jeg havde godt nok bygget et på et jernskellet men synes det blev for højt. Derfor lavede jeg det 10 cm lavere.
Planen er man skal købe en færdig skuffe til et par hundrede og montere på den ja. Så ville jeg lavet en plade ovenover hvor der blev monteret 10 kontakter og over hver enkelt blev der skrevet pumpe 1 og 2 samt lys 1 og 2 osv osv. Når man så hiver ud som vist på billedet har du en slags kontrolpanel foran dig. Smart ik.
Jep det skal du nok blive glad for. Det var jo planen den anden side også skulle åbnes sådan, men tror du bliver glad for den skuffe system jeg har i tankerne. Så er der nemlig ingen ledninger og sådan som ligger og flyder når de kan gemmes væk i skuffen.
Jamen bare helt alm afbrydere. Det kræver selvfølgelig du har en dåse til stikket som så er forbundet med afbryderen. Så montere du afbryderne på en plade du så ligger oven på skuffen. simpelt og smart. http://www.lavprisvvs.dk/shop/afbrydere-6847c1.html
Hvis du skal have de kontakter helt billigt så skal du tage i harald skrammel og købe dem.
Det kan godt betale sig når de kører tilbud på deres LK artikler og det gør de tit.
okay nu spørger jeg ret uvidende når så jeg har den kontakt klipper jeg så ledningen over til eks skummeren og sætter de 2 ledninger i hver sit hul bag på den kontakt??? hvor får kontakten så strøm fra???
hvad hvis der er 3 ledninger i skummeren???
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096 BOYU L200 KØLER
Du spørger bare. Du tager ledningen fra skummeren cutter den og montere den til en afbryder. Så forbinder du afbryderen med en ny ledning der ender i et stik som sættes i en stikdåse.
Jamen så skal du også have fat i sådan nogle her. http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... =6415&n=10
Hvis du bruger dem slipper du for at cutte ledningerne til div pumper. Det behøver ikke være lige dem der er på linket, men du gør følgende.
Tag en stor stikdåse til eks 6 stik. Lav så 6 stik der passer i dåsen. Enden af stikket montere du til den dåse i linket som så forbindes til afbryderen på dit link.