gul gylte pist væk
gul gylte pist væk
Jeg har lige fået hentet et 128L boyu og med var der lidt fisk og sådan. Vi tømte stort set alt vand, men lod lidt blive sammen med sten og sand plus 2 fisk. Den ene er dukket op og trives, men den anden som er en gul gylte er ikke dukket op. Jeg flyttede det i går kl 12 og fik vandet tilbage omkring kl 18. Temp faldt til 17 grader i baljen under fragten da bilen gik i stykker og derfor ikke kunne holde på varmen inden i. Hvor lang tid skal jeg give den til at dukke op og skal min sten opsætning virkelig splittes ad så jeg kan finde den?
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: gul gylte pist væk
Halichoeres chrysus?
Den gemmer sig i sandet..
Den gemmer sig i sandet..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5250 Odense SV
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Odense
Det er den Anders henviser til, Jesper.. Jeg kunne ikke lige huske det latinske navn..
Giv den lidt tid til at komme frem.. Det var jo noget af en tur den har være ude på..
Den graver sig ned når den skal sove eller når den bliver skræmt/truet.
Hvordan er det gået med de andre dyr??
Giv den lidt tid til at komme frem.. Det var jo noget af en tur den har være ude på..

Den graver sig ned når den skal sove eller når den bliver skræmt/truet.
Hvordan er det gået med de andre dyr??
Ok den får en uges tid ellers er det op. Jamen de har det som blommen i et øg. Er bare lidt træt af jeg ikke har en saltmåler før mandag, men var der et ok salt indhold da du havde det er det ok nu også da der er skiftet ca 12 litter vand blandet med 33g salt pr litter. Koraller samt alt levende har det godt. Krepsne fiser rundt overalt og skifter tit huse så de er også ok.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Bare rolig, der går sikkert ikke mere en et par dage.jesper kristensen skrev:Ok den får en uges tid ellers er det op. Jamen de har det som blommen i et øg. Er bare lidt træt af jeg ikke har en saltmåler før mandag, men var der et ok salt indhold da du havde det er det ok nu også da der er skiftet ca 12 litter vand blandet med 33g salt pr litter. Koraller samt alt levende har det godt. Krepsne fiser rundt overalt og skifter tit huse så de er også ok.

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
Det håber jeg heller ikke. Den er sku så pæn sådan en. Den kan dog ikke måle sig med en gul kirug men tæt på.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Hehe, nej det er måske også lidt svært at sammenlignejesper kristensen skrev:Det håber jeg heller ikke. Den er sku så pæn sådan en. Den kan dog ikke måle sig med en gul kirug men tæt på.

Men lækker fisk, dejligt svømmemønster og så er den super aktiv!
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
Så den kun kort hos voigt, men glæder mig da til at se den igen når den kommer frem, hvis den gør det, men mon ikke.
Den var sku dukket op da jeg kom hjem fra arb
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
Kanon..

- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
jesper kristensen skrev: Er bare lidt træt af jeg ikke har en saltmåler før mandag,
Hvis du fiser til struer, kan du låne mit refraktometer - eller tage en sjat vand med - så skal jeg måle det for dig.
100 *100 * 50 cm cube
Lyder sku godt du. Skulle du ikke med en tur i morgen eller??
ja men nu er den væk igen. Der skal intet til at skræmme den.Voigt skrev:Kanon..
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
Nej.. Den skal nok lige have lidt ro til at falde på plads.. Hos mig gravede den sig ned hver aften lidt over kl 21..
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Jeg skal udelukkende have fisk - og de kan vist ikke hentes før end akvariet er tømt for koraller.jesper kristensen skrev:Lyder sku godt du. Skulle du ikke med en tur i morgen eller??

Jeg viste ikke, at du tog turen allerede i morgen - der tror jeg ikke fiskene er klar til afhentning, desværre.
100 *100 * 50 cm cube
Så venter jeg og så må vi se hvad der er tilbage af koraller når du skal afsted ik.