Hvad er det der har overtaget mit akvarie?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Hvad er det der har overtaget mit akvarie?

Indlæg af Kewin »

Mine sten har nu været i akvariet i 6 dage og der er kommet en masse brunalger der har lagt sig som et lag hen over stenene og lidt af bunden. Ud fra hvad jeg har læst mig til er dette en del af indkøringsprocessen så det tyder på at det fungerer som det skal.

Men allerede efter et par dage lagde jeg mærke til en lille 'slimklat' der mest af alt mindede om en lille klump spindelvæv hvor der hænger en lang (10cm?) tråd der også ligner spindelvæv fra. Denne tråd har flere små tråde på sig og efter nøje overvågning har jeg fundet ud af at 'dyret' spreder tråden ud for at fange mad og trækker den ind når den har bid - går jeg ud fra.
Jeg googlede det straks og kom hurtigt frem til at det måske kunne være en af de såkaldte 'rørsnegle', men problemet er bare at den ikke umiddelbart sidder i et rør - Ihvertfald ikke et synligt et. Det ligner mest af alt bare en slimklat med tråd/spindelvæv og jeg kan ikke lige umiddelbart sammenligne den med en rørsnegl ud fra de billeder jeg har set på nettet.

Idag er disse slimklatter med tråde overalt i akvariet og jeg ved ikke helt om det er godt eller skidt eller ingen af delene. Derfor søger jeg svar her.
'Fangstnettet' varierer fra 5cm til 15 cm alt efter hvor store slimklatterne er.

Jeg prøver at få taget et ordentligt billede, men det er svært med 8mp telefonkamera :P

Billede
/Kewin - 160L
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Hvad er det der har overtaget mit akvarie?

Indlæg af ronny.w »

Du er stadigvæk i indkørings fasen og dine sten skal lige afgasses, det er sikket det du oplever lige nu. bare lad der gå en rum tid.
Jeg ville ikke være nervøs, men nyd udviklingen i stedet for
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"