Hej
Er der nogen som har de "nye" pumper (6105) fra Tunze?
Efter at have læst en del om dem så synes jeg der er en del som brokker sig over støj fra pumperne(udenlanske forummer). Som jeg lige kan se det, så ser det ud til at de har samme "ophæng" på glasset som Tunze nano, og de larmer da en del synes jeg.
Jeg har 3 stk. 6101 og de er helt stille. Jeg overvejer disse nye pumper, men vil lige høre om nogen af jer kender disse pumper?
Mvh
Christian
Nogen herinde som kører med Tunze 6105 ?
- puffer
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9430 Vadum
- Geografisk sted: Nørhalne
Nogen herinde som kører med Tunze 6105 ?
/Christian og Anna

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
Re: Nogen herinde som kører med Tunze 6105 ?
Hej
Jeg har 2 stk 6105 samt 2 stk 6055. Syntes ikke at de larmer overhoved. Blev anbefalet de nye Vortech pumper. Jeg købte en Vortech 40. Den er nu pillet fra og mine Tunze 6105 geninstalleret. Problemet med Vortech eller for nogen det problem som ikke eksistere kan du læse meget mere om i anden tråd. Men mht Tunze pumperne, så findes der noget som hedder Tunze silence som du kan monterer for at lyddæmpe endnu mere, her et eksempel: http://www.deepoceanshop.dk/teknik/pump ... 0-460.html
Jeg har 2 stk 6105 samt 2 stk 6055. Syntes ikke at de larmer overhoved. Blev anbefalet de nye Vortech pumper. Jeg købte en Vortech 40. Den er nu pillet fra og mine Tunze 6105 geninstalleret. Problemet med Vortech eller for nogen det problem som ikke eksistere kan du læse meget mere om i anden tråd. Men mht Tunze pumperne, så findes der noget som hedder Tunze silence som du kan monterer for at lyddæmpe endnu mere, her et eksempel: http://www.deepoceanshop.dk/teknik/pump ... 0-460.html
- puffer
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9430 Vadum
- Geografisk sted: Nørhalne
Tak for svaret, Maack
Har du haft de gamle streampumper ?
Synes også at det virker lidt mærkeligt at Tunze laver en ny pumpe som larmer mere end de gamle. Stille drift er jo deres varemærke.
Jeg havde selv den første generation af nanostream, og dem havde de nogle problemer med, men det er også ved at være 3-4 år siden.
Mvh
Christian
Har du haft de gamle streampumper ?
Synes også at det virker lidt mærkeligt at Tunze laver en ny pumpe som larmer mere end de gamle. Stille drift er jo deres varemærke.
Jeg havde selv den første generation af nanostream, og dem havde de nogle problemer med, men det er også ved at være 3-4 år siden.
Mvh
Christian
/Christian og Anna

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
Hej Christian
Nej - Jeg har aldrig haft de gale streampumper. Hvad der er en høj lyd hos nogen kan ikke høres af andre. Det er lidt ligesom begrebet smerte. Det er forskelligt fra person til person. Jeg kan huske fra min ferskvandstid, med yderfilter, læs: Eheim her var der også rigtig mange opfattelser af hvad som var acceptabelt lydniveau.
Nej - Jeg har aldrig haft de gale streampumper. Hvad der er en høj lyd hos nogen kan ikke høres af andre. Det er lidt ligesom begrebet smerte. Det er forskelligt fra person til person. Jeg kan huske fra min ferskvandstid, med yderfilter, læs: Eheim her var der også rigtig mange opfattelser af hvad som var acceptabelt lydniveau.