Hvad fik i med fra moby? :-)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions: 84
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Hvad fik i med fra moby? :-)

Indlæg af Gino »

Hej

Som overskriften lyder så vil jeg gerne hører hvad i andre fik med jeres sending og meget gerne med billeder.. jeg skal lige låne et cam idag så tager jeg også nogle og ligger op:-)

jeg fik følgene:

A. Nigricans
A. leucostermon
Z. Flavescens
P.. Hepatus
S. magnica (eller hvad den nu hedder)
og en pudsefisk:-)

Alt i alt nogle rigtigt fine fisk:-) så tak til moby :GO

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions: 0
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Re: Hvad fik i med fra moby? :-)

Indlæg af pernoe1 »

Hejsa

Jeg fik

Chelmon rostratus (flot eksemplar)

Chaetodon auriga

Paracanthus hepatus (en lille en, synes jeg)

Jeg fik desværre ikke mine blå mandariner, min Chaetodon ephippium eller Chaetodon melannotus..... :-(
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
17
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Indlæg af Limatho »

Vi VIL se billeder, når dyrene er faldet til :K :K :K :K :GO :GO :f3: :f2: :f1:
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg fik såment blot en fin lille Acanthurus maculiceps.
Men den kom i en enorm kasse som vejede godt til.
spdiving

Indlæg af spdiving »

Efter en lang og hård tur fra Holland fik da også lidt tid til at finde lidt godter der fra.

En lela Acropora koral.
En Pink Acropora koral.
3 stk Stichodactyla tapetum rød-blå-gul
En Ricordea yuma
En Distichopora violacea purple. Desvære skulle det være en mega svær koral at holde.

også lige 2 stk små muslinger i blå.

Lægger billeder ind når de har foldet sig flot ud de er lige blevet søsat.

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

spdiving skrev:Efter en lang og hård tur fra Holland fik da også lidt tid til at finde lidt godter der fra.

En Distichopora violacea purple. Desvære skulle det være en mega svær koral at holde.

Steen
Det er vist nok en underdrivelse. Umulig burde nok snarere være svaret. men du laver jo hjuldyr, så kan det være du har bedre held med den
spdiving

Indlæg af spdiving »

Jeg trode det var en SPS koral da den er sten hård. Men efter den var valgt ud fik jeg afvide det var en svampe art. Men vi viste ikke rigtig noget om den derfor tænkte jeg at den skulle da lige prøves afligvel.

Har søgt lidt info omkring den men har ikke lige fundet noget der kan bruges. Så Carsten lever den af Zooplankton ??

Steen
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
17

Indlæg af Limatho »

spdiving skrev:Jeg trode det var en SPS koral da den er sten hård. Men efter den var valgt ud fik jeg afvide det var en svampe art. Men vi viste ikke rigtig noget om den derfor tænkte jeg at den skulle da lige prøves afligvel.

Har søgt lidt info omkring den men har ikke lige fundet noget der kan bruges. Så Carsten lever den af Zooplankton ??

Steen

linket gider ikk som jeg vil................
Senest rettet af Limatho tirs 9. nov 2010 14:07, rettet i alt 3 gange.
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

Carsten skrev:Jeg fik såment blot en fin lille Acanthurus maculiceps.
Den ser da fin ud på wiki'en - den kendte jeg ikke :oops:

Hvad gav du og hvor stor / lille er den ?
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

LarsSteen skrev:

Jeg gav 288,- for den. Da fisken jo bliver op mod 40 cm, så må den størrelse jeg har fået den i være small/medium. Lige som den skal være.
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions: 3
17
Postnummer: 8370 Hadsten
Geografisk sted: Hadbjerg

Indlæg af martinknorr »

Jeg fik:
1 mandarin
1 zebrasoma veliferum
4 anthias dispar
2 wurdemanni rejer

Alle rigtig fine fisk og gode størrelser. Dog har jeg en indkøring mellem min gule kirug og veliferum tilgode, den gamle var ikke tilfreds med at der var en der kom at afbrød dens nattesøvn :dizzy:

Skal se om jeg kan få taget et par billeder om et par dage...
MVH
Martin
8370 Hadsten
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

Carsten skrev:
LarsSteen skrev:

Jeg gav 288,- for den. Da fisken jo bliver op mod 40 cm, så må den størrelse jeg har fået den i være small/medium. Lige som den skal være.
Okay , meget fin str. og pris :GO
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
spdiving

Indlæg af spdiving »

Lige et billede af min Distichopora violacea purple.

Steen
spdiving

Indlæg af spdiving »

Lige et par af noget af det andet. Dog står korallerne så jeg ikke kan tage så gode billeder af dem.

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

spdiving skrev:Jeg trode det var en SPS koral da den er sten hård. Men efter den var valgt ud fik jeg afvide det var en svampe art. Men vi viste ikke rigtig noget om den derfor tænkte jeg at den skulle da lige prøves afligvel.

Steen

Hvem pokker har fortalt dig at det er en svampe art???

Den tilhører slægten Stylasternina

Ifølge Bornemann er den afhængig at plankton.

På et tidspunkt, vil den fra hver polyp sende nogle hår ud, som den bruger til at fange foderet med.

Grunden til at den er så svær at have med at gøre, er at hver polyp er sin egen herre. Det vil sige at det foder den fanger, er det som kun den spiser, hvorimod de fleste andre sker der en næringsudveksling polypperne imellem.
spdiving

Indlæg af spdiving »

Det var en gudt nede fra Dijon der sagde det var en svampe art .. Han var bare lønslave samt mit hollandske er ikke så godt...haha

Men der er ikke andet for end jeg må prøve at fodre den. De polypper du snakker den folder ud har jeg måske set fremme i bunden af den.

Steen
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
17

Indlæg af Limatho »

Fra det link jeg tidligere prøvede at sætte ind

Distichopora
(Glokoraller)

Andre navn: Ember coral, Lace coral

Distichopora er, på samme måte som Milleopora, ikke en korall, men en Hydrozoa. Slekten er enkel å identifisere da de ofte har et knipplinglignende utseende, grenene utvikler seg over ett plan og grenene er tykke og har butte tupper. De har heller ikke indre kanaler slik som Milleopora. Koloniene er som regel små. Kroppen har indre skjelett av arganite og calcite. I motsettning til Millepora har de også svært mye svakere nestlegift.

Distichopora finnes for det meste i skyggen og mer nitratrikt vann enn de fleste koraller. De vokser gjerne i huler eller under overheng på revet. Det vanligste er små kollonier i fargene er fiolett, rød og gul. I akvariet er de avhengig av å kunne ta til seg næring gjennom nitrater og de må fores med plankton. Dette gjør at de er svært vanskelig å holde i livet i fangenskap.
Brugeravatar
Esben
Foxface
Foxface
15
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Esben »

Jeg fik ingenting med. Jeg havde bestilt følgende, men ifgl. Moby havde de ingen af tingene på lager, selvom at det stod på deres lagerliste, da jeg bestilte det. Lidt underligt at alt skulle være udsolgt?

Acanthurus lineatus
Pterosynchiropus splendidus
Pseudochromis fridmani
Gramma loreto
Ecsenius stigmatura
Ecsenius bicolor
Amphiprion ocellaris
Amblygobius rainfordi
Nemateleotris decora
Montipora superman Tonga (Red polyp)

Jeg er ikke sikker på at jeg en gang gider at bruge tid på at bestille varer, når at de ikke har noget af det hjemme alligevel.

Mvh
Esben
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions: 84
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Esben skrev:Jeg fik ingenting med. Jeg havde bestilt følgende, men ifgl. Moby havde de ingen af tingene på lager, selvom at det stod på deres lagerliste, da jeg bestilte det. Lidt underligt at alt skulle være udsolgt?

Acanthurus lineatus
Pseudochromis fridmani
Gramma loreto
Ecsenius stigmatura
Ecsenius bicolor
Amphiprion ocellaris
Amblygobius rainfordi
Nemateleotris decora

Jeg er ikke sikker på at jeg en gang gider at bruge tid på at bestille varer, når at de ikke har noget af det hjemme alligevel.

Mvh
Esben

Ej det var da noget øv! det eneste de ikk havde jeg havde bestilt var Z. Xanthurum, den ville jeg ellers også gerne have haft:-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
jim
Palet kirurg
Palet kirurg
17
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af jim »

jeg havde bestilt 3 danneborsrejer de var der heller ikke, men så fik jeg købt nogle andre rejer så det er ok.
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
17

Indlæg af Limatho »

Esben skrev:Jeg fik ingenting med. Jeg havde bestilt følgende, men ifgl. Moby havde de ingen af tingene på lager, selvom at det stod på deres lagerliste, da jeg bestilte det. Lidt underligt at alt skulle være udsolgt?

Acanthurus lineatus
Pseudochromis fridmani
Gramma loreto
Ecsenius stigmatura
Ecsenius bicolor
Amphiprion ocellaris
Amblygobius rainfordi
Nemateleotris decora

Mvh
Esben

Vildt, at en ganske almindelig klovnfisk ikk er på lager.........surt, kan godt forstå du er ærgelig
snogen
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Indlæg af snogen »

Limatho skrev:

Mvh
Esben

Vildt, at en ganske almindelig klovnfisk ikk er på lager.........surt, kan godt forstå du er ærgelig
til din trøst har jeg oplevet at bonnie viborg, landog dyr i hobro ,john i risskov ikke havde klovne hjemme den eneste der havde alm klovne
var saltvands butikken i galten og jeg købte de sidste 2 totalt udsolgt i østjylland
det har jeg aldrig set før

men tilbage til tråden
så kan det ske fra tid til anden at man ikke får det man har bestildt i en med import
det er risikoen
men så ordner man det med den der står for importen, på den ene eller anden måde

mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
spdiving

Indlæg af spdiving »

Desvære var der rimlig tomt på hylderne der nede pga. de om fredagen havde en gut der havde købt for 1,2 mil.
Så det er ikke så undeligt at nogle som havde bestildt vare som de havde set på listen ikke var tilgenglige om mandagen afligevel.
Så ja det er mega trist når man bestilder og andre har været der før Moby men de køre desvære først til mølle princip og havde alt personale kaldt ind for at pakke. Så hvis de ikke havde nået at rette i stok listen tror jeg desvære også at de har været pænt ligeglade da der virklig har været travlt for dem Lørdag - Søndag

Steen
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

1.2 mill danske kroner :dizzy:

De stengte vel butikken for andre den dagen,så manden kunde uforstyrret gå rund og kikke/plukke ud godsaker :hehe:
Han fikk sikkert også en god biff middag med tilbehør til før han reiste hjem fra sjappen,skulle en tro,he-he.
Eller var det de joung som tog sig en biff i efterkant av handelen? :smartass:
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 19
17
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg fik heller ikke mine bestilte klovne men det var heller ikke drømme klovnen nemlig snowflake/Picasso :) dem må jeg have næste gang :K

Men sådan kan det også være i butikkerne herhjemme der kan man stå og kigge også køber manden der står foran fisken får næsen af dig :(
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
21

Indlæg af Carsten »

Acanthurus lineatus
Pseudochromis fridmani
Gramma loreto
Ecsenius stigmatura
Ecsenius bicolor
Amphiprion ocellaris
Amblygobius rainfordi
Nemateleotris decora

Mvh
Esben
Du har så heller ikke mistet/brugt nogle penge på det.
Det er jo ikke lige som med vores "gode ven" Marty. Man anede intet om hvad man havde fået før end det var alt for sent.
Om der overhovedet var noget af det med som man havde givet en mindre formue for.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 19
17
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Nicki Henriksen skrev:Jeg fik heller ikke mine bestilte klovne men det var heller ikke drømme klovnen nemlig snowflake/Picasso :) dem må jeg have næste gang :K
men i øvrigt fik jeg mig en flammekejser og en paletkirurg :y
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af demian »

hej jamen så har jeg været heldig for jeg fik mit par af Genicanthus watanabei
har ikke lige fået taget billeder af dem endnu
Brugeravatar
FrederikT
Palet kirurg
Palet kirurg
16
Postnummer: 8660 Skanderborg
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af FrederikT »

Tropeland i skanderborg har alm. klovnfisk hjemme hvis det kan hjælpe nogen. De har også fire andre slags hjemme. Der kommer sten koraller og vidst også fisk hjem i morgen. de har en del ting hjemme. Et besøg hver.

snogen skrev:
Limatho skrev:

Mvh
Esben

til din trøst har jeg oplevet at bonnie viborg, landog dyr i hobro ,john i risskov ikke havde klovne hjemme den eneste der havde alm klovne
var saltvands butikken i galten og jeg købte de sidste 2 totalt udsolgt i østjylland
det har jeg aldrig set før

men tilbage til tråden
så kan det ske fra tid til anden at man ikke får det man har bestildt i en med import
det er risikoen
men så ordner man det med den der står for importen, på den ene eller anden måde

mvh snogen
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
15
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Indlæg af Kewin »

De havde da heldigvis 20kg levende sten så jeg kunne få gang i mit 128 liters :)
/Kewin - 160L
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"