Er der nogen herinde der har erfaring med disse fisk.
Synes de er lidt sjovere end de alm. små viridis chromis.
har fundet lidt info om dem på liveaquaria.com og andre sider, men kunne godt tænke mig at høre om der er nogen har erfaring med at have dem i baljen?
med venlig hilsen
Acanthochromis polyacanthus
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Odense C
- Kontakt:
Acanthochromis polyacanthus
/ Maria
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Acanthochromis polyacanthus
Jeg har aldrig hørt om dem før. Tror ikke de har været importeret.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
en skam for de er da flottere end de alm små blå chromis.. Men har forsøgt at søge på dejongs hjemmeside, men kan umiddelbart heller ikke finde dem der. Hvem ellers importere saltfisk som man kunne tænke ville tage dem hjem??
/ Maria
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Thomas sendte da ud her for nyeligt at man kunne bestille hvad man havde lyst til, og vedhæftede en stockliste.
Hvad er det som gør dem mere intesante end almindelige Chromis??
Godt nok har de en yngelpleje der minder meget om cikliders, men synes da det billed jeg så blot viste en kedelig brunsort fisk, der tilmed blev op til 14 cm. Med damslers adfærd i mente, tror jeg desværre ikke det er de bedste fisk at have i et akvarie, med mindre de er der alene.
Hvad er det som gør dem mere intesante end almindelige Chromis??
Godt nok har de en yngelpleje der minder meget om cikliders, men synes da det billed jeg så blot viste en kedelig brunsort fisk, der tilmed blev op til 14 cm. Med damslers adfærd i mente, tror jeg desværre ikke det er de bedste fisk at have i et akvarie, med mindre de er der alene.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
De findes i en blå variant også http://www.liveaquaria.com/product/prod ... catid=1430
Synes bare de var lidt flottere, når nu så mange har de andre "alm" chromis.
altså har søgt på dejongs stockliste, men kan umiddelbart ikke lige finde dem.
Sidder med en lang liste over fisk som jeg synes kunne være flotte/sjove/ spændende at holde i akvariet, og lige så stille bliver der slettet nogen stykker så til sidst ender jeg vel med nogle fisk der kan gå i akvariet:)
Synes bare de var lidt flottere, når nu så mange har de andre "alm" chromis.
altså har søgt på dejongs stockliste, men kan umiddelbart ikke lige finde dem.
Sidder med en lang liste over fisk som jeg synes kunne være flotte/sjove/ spændende at holde i akvariet, og lige så stille bliver der slettet nogen stykker så til sidst ender jeg vel med nogle fisk der kan gå i akvariet:)
/ Maria
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Du har da vist ikke rigtigt læst på teksten.
"This fish as a juvenile is blue in color with a broken orange line running horizontally from the gill plate to the tail. AS THE FISH MATURES, IT GRADUALLY CHANGES COLOR TO A BROWNISH APPEARANCE WITH A WHITE TAIL"
"This fish as a juvenile is blue in color with a broken orange line running horizontally from the gill plate to the tail. AS THE FISH MATURES, IT GRADUALLY CHANGES COLOR TO A BROWNISH APPEARANCE WITH A WHITE TAIL"