Bytning af phyto plankton kulture ??
- ronny.w
- Rev haj

- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Bytning af phyto plankton kulture ??
Er nogen intresseret i at bytte lidt forskellige phyto kulture. jeg kan sende en starter kultur af
phytoplankton Nannochloropsis Salina
nogen som vil bytte en anden kultur for noget af denne her??
phytoplankton Nannochloropsis Salina
nogen som vil bytte en anden kultur for noget af denne her??
- Esben
- Foxface

- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 1999
Re: Bytning af phyto plankton kulture ??
Jeg vil meget gerne købe en kultur. Nu har jeg to gange prøve at starte en kultur op af Grotec, men der sker intet.
Hvad skal du have for en kultur?
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
- Niclas
- Foxface

- 16
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2009
Man lærer jo hele tiden siger de kloge, så her kommer et spørgsmål:
Hvad bruger i phytoplankton til i saltvand? Føde til koraller og copepoder eller måske fjernelse af næringssalte?
Hvad bruger i phytoplankton til i saltvand? Føde til koraller og copepoder eller måske fjernelse af næringssalte?
Mit 250 liters -nedlagt-
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ihvertfald ikke til at fjerne næring fra akvariet. Det vand de lever i må under ingen omstændigheder komme i akvariet, da det er den rene nitrat/fosfat bombe.Niclas skrev:Man lærer jo hele tiden siger de kloge, så her kommer et spørgsmål:
Phytoplankton er også lige småt nok til at korallerne kan bruge det. Hvorimod det er perfekt til at fodre hjuldyr og artemia med. Hjuldyr er så små at det er start oder til f.eks klovnfiske yngel.
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
Esben skrev:Jeg vil meget gerne købe en kultur. Nu har jeg to gange prøve at starte en kultur op af Grotec, men der sker intet.
Hvad siger du til en flad 50'er
- Benny
- Dragefisk

- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Jeg har startet en kultur op på DT premium blend, og den har nu "kørt" i 14 dage, er lidt usikker på resultatet for der er sket en tilvækst, men farven er mere gul end grøn, er det normalt med DT plankton ? hvis det er rigtigt så har jeg noget at bytte med 
Hilsen Benny
Hilsen Benny
Hilsen
Benny
Benny
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
Kender ikke den fra DT's, men hvis den er gul, skal den være mørk gul. næsten over i orange ville jeg mene, men jeg kender ikke den, så det kan være jeg er forkert på den.Benny skrev:Jeg har startet en kultur op på DT premium blend, og den har nu "kørt" i 14 dage, er lidt usikker på resultatet for der er sket en tilvækst, men farven er mere gul end grøn, er det normalt med DT plankton ? hvis det er rigtigt så har jeg noget at bytte med
Hilsen Benny
Hvad er navnet på den ? så kan vi lige google den
- Valentin
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Må lige komme med en indskydelse her..
Ronny´s kultur kører upåklageligt på anden uge hjemme hos mig, og der er allerede tappet to gange på den og hver gang vi tapper og påfylder nyt vand samt mad til kulturen, så går der to dage så er det for vildt gang igen og bliver grønnere og grønnere for hver time faktisk..
Rigtig spændende at følge.. nu kommer det så til at vores artemia lige skal spises op til snart at starte på kulturen.. Godt med lidt nørderi..
Så en god tak til Ronny w nørden, fra Lotte og Troels nørden..gg..
Ronny´s kultur kører upåklageligt på anden uge hjemme hos mig, og der er allerede tappet to gange på den og hver gang vi tapper og påfylder nyt vand samt mad til kulturen, så går der to dage så er det for vildt gang igen og bliver grønnere og grønnere for hver time faktisk..
Rigtig spændende at følge.. nu kommer det så til at vores artemia lige skal spises op til snart at starte på kulturen.. Godt med lidt nørderi..
Så en god tak til Ronny w nørden, fra Lotte og Troels nørden..gg..
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
- Esben
- Foxface

- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 1999
Det vil jeg meget gerne. Hvordan gør vi sådan lige i praksis? 
Mini Reef - Facebook gruppe for saltvandsakvarister http://www.facebook.com/#!/groups/40647 ... rk_t=group
- Benny
- Dragefisk

- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
ronny.w skrev:Kender ikke den fra DT's, men hvis den er gul, skal den være mørk gul. næsten over i orange ville jeg mene, men jeg kender ikke den, så det kan være jeg er forkert på den.Benny skrev:Jeg har startet en kultur op på DT premium blend, og den har nu "kørt" i 14 dage, er lidt usikker på resultatet for der er sket en tilvækst, men farven er mere gul end grøn, er det normalt med DT plankton ? hvis det er rigtigt så har jeg noget at bytte med
Hilsen Benny
Det er denne jeg har brugt http://www.marinedepot.com/DTs_Premium_ ... RF-vi.html
Hilsen
Benny
Benny
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
Benny skrev:ronny.w skrev:Kender ikke den fra DT's, men hvis den er gul, skal den være mørk gul. næsten over i orange ville jeg mene, men jeg kender ikke den, så det kan være jeg er forkert på den.Benny skrev:Jeg har startet en kultur op på DT premium blend, og den har nu "kørt" i 14 dage, er lidt usikker på resultatet for der er sket en tilvækst, men farven er mere gul end grøn, er det normalt med DT plankton ? hvis det er rigtigt så har jeg noget at bytte med
Hilsen Benny
Det er denne jeg har brugt http://www.marinedepot.com/DTs_Premium_ ... RF-vi.html
Kender ikke den der. men det er en blend, dvs. en blanding. er ikke sikker på at du kan lave din egen kultur af en blanding. da den ene af de kulture som er i, vil over tage de andre.
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
Ja jeg kan jo sende en starter kultur i en bette beholder.Esben skrev:Det vil jeg meget gerne. Hvordan gør vi sådan lige i praksis?
PS. jan ( tech ) siger jeg skal tage fat når det er dig
HHEHEHEHEH
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Kontakt:
Så efter lidt mere søgen indeholder din fra Dt's følgendeBenny skrev:ronny.w skrev:Kender ikke den fra DT's, men hvis den er gul, skal den være mørk gul. næsten over i orange ville jeg mene, men jeg kender ikke den, så det kan være jeg er forkert på den.Benny skrev:Jeg har startet en kultur op på DT premium blend, og den har nu "kørt" i 14 dage, er lidt usikker på resultatet for der er sket en tilvækst, men farven er mere gul end grøn, er det normalt med DT plankton ? hvis det er rigtigt så har jeg noget at bytte med
Hilsen Benny
Nannochloropsis aculata
Phaeodactylum tricornutum
Så denne kan du som sådan ikke brygge videre på, da du vil ende op med den ene af de 2.
Dette er en færdig blanding til at fodere foreks. copepods med. du skal derfor have fat en en ren stam kultur og opdrætte denne, så kan du så gøre som Dt's gør nemli at blande dem.
Det er det jeg er ude efter med forskellige varianter af phytoplankton, selv at lave en mix af rene kulture.