eSHa OODINEX
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8544 Mørke
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Mygind - Randers
eSHa OODINEX
Er der nogen der har erfaring med den medicin der er nævnt i overskriften?
Ovenstående skulle kunne bekæmpe hvide pletter(fiskedræber), svamp,finneråd,vattersot samt fisketuberkulose m.m.
I brugsvejledningen står der at den er ufarlig for invertebrater som anemoner,koraler og krebsdyr dvs. det ikke er nødvendigt at fjerne disse.
Flere oplysninger på: www.eshalabs.dk
Venlig hilsen Mark
Ovenstående skulle kunne bekæmpe hvide pletter(fiskedræber), svamp,finneråd,vattersot samt fisketuberkulose m.m.
I brugsvejledningen står der at den er ufarlig for invertebrater som anemoner,koraler og krebsdyr dvs. det ikke er nødvendigt at fjerne disse.
Flere oplysninger på: www.eshalabs.dk
Venlig hilsen Mark
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: eSHa OODINEX
Mærket har været på markedet i rigtigt mange år. Men jeg tvivler meget på at det kan virke så bredt som beskrevet. Hvide pletter er en parasit og vattersot er en bakterieinfektion. De andre ting siger sig selv.
Linket virker ikke.
Linket virker ikke.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
here er linket der virker http://www.eshalabs.com/
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Det lyder som om der er en del her på forumet der har kæmpet eller kæmper med parasiten i perioder hvis symptomer giver hvide pletter.
De tråde jeg har læst om emnet beskriver nærmest at der ikke er noget at gøre udover UV lys hvilket er en langsom process. Den fjerner kun dem der svæver frit i vandet og ikke dem der er på fisken. Jeg har også læst om tilsætning af hvidløg men det er vel mest forbyggende og der ligger vel ikke en egentlig dokumentation for at det virker.
Derfor kunne det være spændende at høre nogle der har kendeskab til ovenstånde produkt evt har prøvet det selv og derfor kender de positive men også de negative sider.
Tak for linket LarsSteen
De tråde jeg har læst om emnet beskriver nærmest at der ikke er noget at gøre udover UV lys hvilket er en langsom process. Den fjerner kun dem der svæver frit i vandet og ikke dem der er på fisken. Jeg har også læst om tilsætning af hvidløg men det er vel mest forbyggende og der ligger vel ikke en egentlig dokumentation for at det virker.
Derfor kunne det være spændende at høre nogle der har kendeskab til ovenstånde produkt evt har prøvet det selv og derfor kender de positive men også de negative sider.
Tak for linket LarsSteen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Der er skam andre ting der kan gøres.
En behandling i karantæne akvarie - helst straks fisken kommer hjem.
En god foderstand på fisken. Gør at fiskens slimlag er så tykt at parasitterne ikke har mulighed for at trænge igennem det.
Medikamenter er kun absolut sidste udvej.
En behandling i karantæne akvarie - helst straks fisken kommer hjem.
En god foderstand på fisken. Gør at fiskens slimlag er så tykt at parasitterne ikke har mulighed for at trænge igennem det.
Medikamenter er kun absolut sidste udvej.
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Du har ret i de muligheder du beskriver men det jeg efterlyser er når skaden er sket og man står med problemet i akvariet uden muligheden at tage alle fisk op i et karantæneakvarie for videre behandling.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Der er et andet mærke, som virker langt længere fremme i skoene end ESHA.
Da jeg arbejdede i en akvariebutik for 30-35 år siden, var ESHA odinex også på hylderne i samme indpakning. Virker som et firma der er gået helt i stå
http://www.aquarium-munster.com/index.p ... con_lang=1
Jeg tror mere på det middel end det du nævnte. Det er ikke så bredt virkende - hvis det virker.
Men går mere direkte mod parasitterne
Da jeg arbejdede i en akvariebutik for 30-35 år siden, var ESHA odinex også på hylderne i samme indpakning. Virker som et firma der er gået helt i stå
Jeg tror mere på det middel end det du nævnte. Det er ikke så bredt virkende - hvis det virker.
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Det lyder også lovende men er der nogen der har prøvet det og kan kommentere på om det har virket uden at skade invertebrater.Carsten skrev:Der er et andet mærke, som virker langt længere fremme i skoene end ESHA.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Jeg har ikke prøvet det mærke som du beskriver men prøvet noget som også skulle være sikker og anvende i akvarie med koraller og ligende, og må bare sige det virker ikke tvært imod så syntes jeg nærmere at det vender helt rundt på kemien i akvariet og det tager rigtig lang tid og få det på rette spor igen. Har læst rigtig meget på andre sites og der er heller ikke nogen der har fundet et mærke som rent faktisk virker uden og skade det levende. Det eneste middel der virker er dem der inde holder kobber og det må overhovedet ikke komme i akvariet kun i karantæne. Men tror ikke der findes noget middel der virker uden og slå alt små dyr ihjel efter som ich parasitten er en pots art så den kan man ikke ramme uden og ramme alle andre levnde små dyr i akvariet
Mvh Thue
Mvh Thue
- dybet
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2002

hvad kemi er der i? det syntes jeg aldrig der kommer svar paa.