Sprang lige på et godt tilbud på sådan en anemone, som jeg ønskede mig Men klovnene er ikke indkøbt endnu og ville faktisk gerne lige vente lidt endnu med dem... Men mit spørgsmål er så om det er godt for anemonen at vente længere tid med klovnene eller om den er fuldstændig ligeglad?
Det er super. Den ankom på en fin sten hvori den har sat sig, så nu må vi se om den kunne lide placeringen af stenen eller om den beslutter sig for at gå videre
Ellers kan du købe en en porcelænskrabbe som kan rense og passe den. Det er kun i naturen de er indbyrdes afhængige for ikke at blive ædt. Så med mindre du har en stor anemoneglad aftrækker eller kejser er de ikke nødvendige...
Klovnefisk går kun i anemoner, hvis de har været vant til det !!!
så køb gerne nogen klovnefisk som evt. går sammen med en anemone i forretningen / eller privat. Mine %¤#"¤% klovnefisk gider ikke min anemone, og det er trist for det er bare SÅ fedt når de lever sammen
I øvrigt er anemoner bare for fede
Startede med RSM 130 i sep08, er primo 2010 erstattet med 720 liter
Stine skrev:Klovnefisk går kun i anemoner, hvis de har været vant til det !!!
så køb gerne nogen klovnefisk som evt. går sammen med en anemone i forretningen / eller privat. Mine %¤#"¤% klovnefisk gider ikke min anemone, og det er trist for det er bare SÅ fedt når de lever sammen
I øvrigt er anemoner bare for fede
Det er ikke helt korrekt..
Jeg har haft Klovnfisk og Anemone før - Klovnene havde aldrig set en Anemone før, og da Anemonen kom i, gnubbede de sig allerede op af posen inden den blev lukket ud.. Tror nærmere det er et spørgsmål om hvad der lige sker i deres små hoveder
De kan også lige pludselig finde ud af, at det nu alligevel er rart med et hjem;
Vores små klovnfisk gad absolut ikke anemone eller erstatningskoraller de første 3-4 mdr og så skiftede de begge mening "over-night". Den ene af de to klovnfisk (den der har valgt ikke at hoppe ud i selvmord) pendler nu konstant mellem bubbletippen og en glabrescens
Fyensgade skrev:De kan også lige pludselig finde ud af, at det nu alligevel er rart med et hjem;
Vores små klovnfisk gad absolut ikke anemone eller erstatningskoraller de første 3-4 mdr og så skiftede de begge mening "over-night". Den ene af de to klovnfisk (den der har valgt ikke at hoppe ud i selvmord) pendler nu konstant mellem bubbletippen og en glabrescens
Dete r super skægt - Jeg oplevede med mit tidligere A. occelaris par, at de pendlede mellem Bubbletip, Hammerkoral, Rhodactis skiver og Sarcopython. Anemonen blev oftest kun brugt som parkeringsplads om natten