Natcirkulation og fisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Fyensgade
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Kbh N

Natcirkulation og fisk

Indlæg af Fyensgade »

Hej forum, vi har to tunzepumper i vores 128L; en 6045 bag stenene og en 6025 ude "i det fri".. Det giver en masse cirkulation fra forskellige retninger når begge er kørende og vi plejer at slukke 25'eren om natten af hensyn til fiskene.

I nat havde vi så for en gangs skyld begge pumper tændt og her til morgen var den ene klovnfisk hoppet ud af akvariet, den stakkel.. :( Er det den ekstra cirkulationens skyld og hvorfor sker det så ikke om dagen når begge pumper er tændt? Der er 3-4 cm kant over vandspejlet.
Hvad gør I mht. cirkulation om natten?

Fortsat god ferie til jer der har den slags
Billede
...og 27L Softies fragmentakvarium
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Re: Natcirkulation og fisk

Indlæg af DDT2 »

ked af at høre det med fisken :(
jeg kører med fuld styrke på hele døgnet rundt dog vil jeg have fat i fotocelle til min wavebox så den går ned i styrke om natten men aldrig haft problemer med den same styrke hele døgnet rundt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Mine pumper kører også for fuld skrue døgnet rundt. Har ikke haft problemer med det.
Klovnen kan sagens have hoppet alligevel
Brugeravatar
Fyensgade
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 2200 København N
Geografisk sted: Kbh N

Indlæg af Fyensgade »

Ja, det er bare lidt af et tilfælde - men vi vil gerne fortsat køre fuld cirk om natten så det tror jeg vi satser på.
Hvorfor er det egentlig de hopper ud? Synes jeg tidligere har læst at de kan være "jagtet" ud, men det tvivler jeg på er tilfældet her...
Vi har i en periode fundet dem i overløbet, men der er også kun ca. 1-2 mm kant fra vandspejlet. Igen var det sket om natten - er det generelt værst med hopperi om natten?
Billede
...og 27L Softies fragmentakvarium
Akvarist.dk
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 9400 Nørresundby

Indlæg af Akvarist.dk »

mine Pseudanthias dispar gjorde den første dag de kom i de virkede lidt med taget af turen hjem så de blev fanget af strømmen og lige så snart at de ramte glasset og i 2 tilfælde overløbet så sprang de promte oven ud.
jeg har aldrig set dem springe siden, med det kan jo have været noget af det samme at de bliver fanget i strømmen på en eller anden både, der er måske voldsom turbulens et sted der i, så de bliver forvirret om natten men ikke om dagen.
Venlig Hilsen Søren
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Fyensgade skrev:Ja, det er bare lidt af et tilfælde - men vi vil gerne fortsat køre fuld cirk om natten så det tror jeg vi satser på.
Hvorfor er det egentlig de hopper ud? Synes jeg tidligere har læst at de kan være "jagtet" ud, men det tvivler jeg på er tilfældet her...
Vi har i en periode fundet dem i overløbet, men der er også kun ca. 1-2 mm kant fra vandspejlet. Igen var det sket om natten - er det generelt værst med hopperi om natten?
Det vil jeg tro, da de lettest bliver forskrækket på det tidspunkt.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"