Lyskasse
Lyskasse
Jeg er ved at bygge en lyskasse til min balje. Planen er at den skal hvile på kanten, men er i tvivl om den kan holde til den. Paljen er 120L 60H 60D og i 10mm glas. Lyskassen kommer nok til at veje omkring de 14 kg og dertil kommer en ati sunpower på 1 meter med 6x39w.
Ville det gå?
Ville det gå?
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Re: Lyskasse
hvorfor tvivler du på om kanten kan holde til det? jeg ahr da stået oven på mit flere gange også 10mm glas, glasset er jo rigtigt strækt når det er sådan et pres vi snakker om
Jeg ved bare ikke hvor meget sådan noget glas kan holde til, men kan man smide en plade oven på toppen af baljen og så efterfølgende stå på det med en vægt på 75 kg kan den nok holde til en lyskasse på 20 kg også.
- dybet
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2002
enig med ddt2, du kunne smide dig selv ovenpaa, naar vaegten er ligeligt distribueret. 14 kg kein problem.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
nej vil os holde helt fast på at selv 20kg er jo ingen ting min lampe har ligger mange gange kun på kanten og den vejen dog 17kg og der er slet ikke så meget som en tanke der har tænkt om det kunne holde så det er bare at klø på 

- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Kunne du ikke smide nogle billeder op af den lyskasse når du får den lavet. Jeg mangler inspiration.
Jo der kommer i morgen. Den bliver lavet i hvid højklans og kan åbnes på to måder, som red sea max kan. Tager billeder af forløbet. De er på siden samt resten af baljen.