Jeg studerer biologi og kan i den sammenhæng tilbyde at undersøge algeprøver af røde slimalger af alle typer i denne og næste uge. Dem der afleverer en algeprøve kan derved finde ud af præcis hvad det er de kæmper med. Det bliver ikke en direkte artsbestemmelse, men i stedet en bestemmelse af hvilken type alge det er: cyano, diatoméer, rødalge, dinoflagellat eller noget helt fjerde.
Jeg er specielt interesseret hvis der er nogen der har en type hvor farven forsvinder når lyset slukker eller omvendt - har du sådan en alge må du meget gerne kontakte mig.
Hvis du har en anden type mikroalge, du gerne vil have kigget på i større forstørrelse, kan det også lade sig gøre.
Jeg forventer at kunne tage nogle billeder i mikroskopet og uploade dem på forum til alles oplysning.
Jeg har desværre ikke så lang frist på prøverne - kan undersøge dem onsdag formiddag i denne uge eller mandag i næste uge.
Derfor kan man gøre følgende:
Til undersøgelse onsdag:
Carsten har været så sød at tage imod jeres prøver, så aflever en prøve til DecOcean i dag - der er 2 timer og 30 min til lukketid

Aflever en prøve hos mig i Ørestad - skriv pm eller sms/ring på 29914334
Kontakt mig og jeg skal se om jeg kan afhente prøven hos dig.
Til undersøgelse mandag:
Aflever en prøve til DecOcean lørdag i åbningstiden 10-15 (prøven kan ikke afleveres onsdag, da den ikke vil kunne overleve så længe)
Aflever en prøve hos mig i Ørestad i weekenden - skriv pm eller sms/ring på 29914334
Kontakt mig og jeg skal se om jeg kan afhente prøven hos dig.
Husk at pakke algerne med min 50% luft i emballagen - ellers går de til.
I må meget gerne tage et billede af algen i jeres akvarie, så man kan se hvor den befinder sig (sand, sten el.l.)
Håber der er nogle der melder til - giv mig lyd hvis i afleverer noget i Decocean og husk at skrive navn, brugernavn og evt. tlf. på prøven.