Hejsa har 2 spørgsmål
Hvor højt må ammoniak være, skal forståes sådan jeg ved godt den allerhelst skal være 0 men hvor ligger grænse ved hvornår det bliver direkte dræbende altså er der noget som kan være aksseptabelt
Næste er der nogen der ved om silicon fuger kan op tage kobber medicin og lække det tilbage til ens akvarie bag efter
Mvh Thue
2 Spørgsmål Ammoniak og kobber
- pederrevnørd
- Rev haj

- Reactions: 18
- 15
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Re: 2 Spørgsmål Ammoniak og kobber
Kan du måle ammoniak, så kom intet levende i.
Hvor dræbende det er afhænger af dyret - men mit råd er klart, VENT
Jeg har tidligere hørt myten? om at kobber kan optages - selv tror jeg ikke på det, og sker det er det i så små doser at det er ligegyldigt. men det er min mening, måske andre er mere kloge end mig på dette område.
Kobber er jo livsfarligt i større doser for laverestående dyr - omvendt så tilsætter jeg det dagligt som sporeelement, sammen med flere andre "giftige" substanser- men dosen er så lav så det kun er positivt.
Er du i tvivl, så brug en del aktivt kul .
Held og lykke
Peder
Hvor dræbende det er afhænger af dyret - men mit råd er klart, VENT
Jeg har tidligere hørt myten? om at kobber kan optages - selv tror jeg ikke på det, og sker det er det i så små doser at det er ligegyldigt. men det er min mening, måske andre er mere kloge end mig på dette område.
Kobber er jo livsfarligt i større doser for laverestående dyr - omvendt så tilsætter jeg det dagligt som sporeelement, sammen med flere andre "giftige" substanser- men dosen er så lav så det kun er positivt.
Er du i tvivl, så brug en del aktivt kul .
Held og lykke
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
-
Thue
- Rev haj

- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Det er nu et akvarie der har kørt i over 2 år men som er blevet ramt af sygdom og dermed døde fisk så ville bare høre om hvor grænsen egentligt lå så bare rolig det er ikke min mening og putte noget som helst i før om nogle md alt afhængig af om akvariet er blevet stabilt igen
peder jeg tror også du har ret med at silicone ikke kan optage kobber men læste bare nogle få steder at det kunne det men efter som en silicoe fuge er lukket overflade så tror jeg heler ikke på det men rart og høre om andre måske havde andre meninger om det
Mvh
peder jeg tror også du har ret med at silicone ikke kan optage kobber men læste bare nogle få steder at det kunne det men efter som en silicoe fuge er lukket overflade så tror jeg heler ikke på det men rart og høre om andre måske havde andre meninger om det
Mvh
- Brian C
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
hvor meget ammoniak måler du, sidst jeg målte kunne jeg måle en lille bitte smule, men jeg er ret sikker på at det hang mere sammen med manglende præcision i de hobby sæt vi bruger
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
Thue
- Rev haj

- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
det er simpelthen så lidt så man næsten ikke kan måle det , så tror da også den næsten er nul, men stadig sjovt og vide hvornår det bliver dødeligt. Har lige læst mig frem til med hensyn til kobber så skal mængden værer over o,3 i vandet før det bliver skadeligt for små dyr og over 1,0 før det kan dræbe fisk. Så selvom silicone eller skummer eller pumper måske kan optage noget så tror jeg stadig at vandet vil være under de farlige 0,3 bagefter endt behandling