Fik lige denne her hjem igår (fra nedlagt akvarie).... Så ville nybegynderen her bare lige spørge om hvad den hedder, og om den er god at have?

Ps. Det er ikke klovnen jeg mener.
ronny.w skrev:Det er Xenia og det spreder sig rigtig meget. Hold det nede ved at plukke det eller har du det over det hele med tiden
Vænge så trænger du godt nok til brillerVænge skrev:På lang afstand ville jeg have sagt en Ricordea, men når man kommer tættere på ligner det ikke.
Kan du se nogen mund? Er der flere?
Hvordan sidder den fast på stenen?
Hænger det hele sammen i én koloni?
Kan den trække tentaklerne ind eller evt længere ud end det på billedet?
Kan ikke lige se hvad det skulle være...anemone, stjernepolyp eller noget helt tredje.
Hahaha ja det har jeg allerede, men det kan da være jeg skal bestille tid hos øjenlægen snartronny.w skrev: Vænge så trænger du godt nok til briller![]()
Nej, det er en klovnfisk (i ét ord og uden e)ronny.w skrev:det er en klovne fisk
Sig mig er du dansklærer, Kim?Nolan skrev:Nej, det er en klovnfisk (i ét ord og uden e)ronny.w skrev:det er en klovne fisk![]()
/Kim
Nix, men jeg er medlem af FIDUSOAndersGS skrev:Sig mig er du dansklærer, Kim?Nolan skrev:Nej, det er en klovnfisk (i ét ord og uden e)ronny.w skrev:det er en klovne fisk![]()
/Kim![]()
Det er en Amphiprion ocellaris, klovnfisk er jo et vidt begreb.![]()
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Amphiprion_ocellaris
Nå, okay.. Det var måske også over pædagogisk
Haha, så godt!Nolan skrev:
Nix, men jeg er medlem af FIDUSO![]()
... og overpædagogisk er i ét ord![]()
/Kim