Akvarie indbygget i væggen

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2010

Akvarie indbygget i væggen

Indlæg af jallem »

Hej.

Som overskriften lyder har jeg anskaffet mig et specialskåret saltvandsakvarium som skal stå i en skillevæg mellem stuen og spisestuen. Akvariet er på 87.5 liter, og måler 70 cm i længden, 50 i højden og 25 i dybden. Jeg har været nede i butikken og spurgt " Hvad skal jeg bruge for at komme hurtigt og nemt igang? "

Dertil er der købt:

Boyu motorskummer 1400 ltr DG-2520

PVC tankgennemføring 20/25 x 3/4"

Aqua medic reef blue 24 wh

Aqua medic reef white 10000 K 24 wh

Natures way reef levende sand

Hagen Glo T5 HO 2x24 wh

Red sea coral pro salt 7 kg

Mit dilemma er så hvordan det skal sættes op, og komme rigtigt igang. Synes at akvariebutikkens timepris på 500 kr i timen er lige lovlig meget for hvad min pengepung kan holde til, da jeg allerede har brugt alt for mange penge :) Jeg er helt grøn i faget, og har kun lige kigget lidt på diverse fora for at finde lidt viden, men synes det er meget indviklet når man læser om det, og tror man forstår det bedre hvis man får vist det i praksis. Derfor vil jeg spørge om der er en venlig sjæl der har tid til at komme ud og forklare lidt om hvordan de forskellige dele skal sættes op osv.

Jeg bor på Julius Bloms gade på Nørrebro. Tlf : 30644166 eller bare skriv herinde.

Ps. Du får selvfølgelig lidt for det

MVH jacob
Brugeravatar
Kenneth Jensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hjørring
Kontakt:

Re: Akvarie indbygget i væggen

Indlæg af Kenneth Jensen »

Det er der lavet 1000 indlæg om, nogle her på sitet, prøv at søg på det. Og den amerikanske reef..... et eller andet, der er der rigtig meget om emnet.
Meeeeen, er det akvarie ikke for lille!? ;-)
Et af mine tidligere setup; viewtopic.php?f=94&t=63259
Nuværende setup; viewtopic.php?f=94&t=77647
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Ellers ring til Carsten fra Decocean, han kan forklare det gratis i butikken - og skal han på hjemmebesøg, er hans timepris så vidt jeg ved kun det halve, nemlig 250 kr.

Held og lykke med din nye hobby - Køb også bøger, gerne Julian Sprung fx :-) Gode at lære af.

mvh
Pedeer
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Der er masser af super nem info på saltvandswiki.dk!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
jallem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 2200 København N

Indlæg af jallem »

Kan ikke lige finde svarknappen nogle steder, så skriver herfra. Tak for nogle gode råd. Vil prøve at høre ham fra decocean ad, hvis jeg ikke kan finde ud af det selv :D Og jo, det er et meget lille akvarie, men i og med at det er en bærende væg det skal stå i behøver der ikke afstivning. Havde det været bredere skulle der nok. Men har dog fået at vide af aquaconstruct og akvarieudstyr.dk at det sagtens kan lade sig gøre at holde fisk i den størrelse akvarie. Men nu må vi se :)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"