Super billeder

Som sagt får du snart et job med at tage billeder af min nye balje..... nedtælling til overflytning af ting fra det gamle RSM er startet

Ja det er utroligt at så mange stod før i køen end mig, da denne skill blev udleveretnielsk skrev:Klasse billeder, de er lige til coralmagazine!!
Tak for de pæne ord. Muslingen er ca 5 - 6 cm. men den skulle vokse rimelig hurtigt. Min Japaner er lettere aggressiv, den er meget ude efter paletten. Det er dog blevet lidt bedre, men lide hinanden, det kan de bestemt ikke. Den er ret følsom over for vandkvaliteten. Så det er vel nok rigtig, at det er en lidt vanskelig art.Schwensen skrev:Flotte billeder! Hvor stor er den musling? Er det en japaner kirurg du har? Kunne vildt godt tænke mig sådan én, men har bare læst så meget dårligt om den (kræver meget plads, aggressiv, høj dødelighed osv.). Synes vi mangler et fullshot foto
Hej pederpederrevnørd skrev:Hej Henning - det ser da kanon ud, flotte billeder.
Håber konen tilgav dig at du købte flammen, den er virkelig flot
Mvh
Peder
Det der med muslinger og epoxymasse, er så vidt jeg er orienteret en særdeles dårlig ide. Den sætter sig selv fast efter et stykke tid.Schwensen skrev:Har du sat muslingen fast med epoxymasse?
Det var også derfor det undrede mignesnej skrev:Det der med muslinger og epoxymasse, er så vidt jeg er orienteret en særdeles dårlig ide. Den sætter sig selv fast efter et stykke tid.Schwensen skrev:Har du sat muslingen fast med epoxymasse?
Ja det er en Japaner.Schwensen skrev:Det var også derfor det undrede mignesnej skrev:Det der med muslinger og epoxymasse, er så vidt jeg er orienteret en særdeles dårlig ide. Den sætter sig selv fast efter et stykke tid.Schwensen skrev:Har du sat muslingen fast med epoxymasse?Det lignede nemlig bare du havde sat den fast med epoxy. Hvis ikke den kan få lov til at flytte sig, kan de stresse den ihjel(har jeg hørt). Er det en japaner kirurg du har i?
Har du haft nogen problemer med den? Jeg har hørt meget skidt om den - svær at holde i live, aggressiv osv.nesnej skrev:Ja det er en Japaner.Schwensen skrev:Det var også derfor det undrede mignesnej skrev:Det der med muslinger og epoxymasse, er så vidt jeg er orienteret en særdeles dårlig ide. Den sætter sig selv fast efter et stykke tid.Schwensen skrev:Har du sat muslingen fast med epoxymasse?Det lignede nemlig bare du havde sat den fast med epoxy. Hvis ikke den kan få lov til at flytte sig, kan de stresse den ihjel(har jeg hørt). Er det en japaner kirurg du har i?
Som jeg har skrevet tidligere, er det en lettere hidsig krabat, og den er ikke så gode venner men paletten, selvom deres forhold er blevet lidt bedre. Carsten (Decocean) advarede inden købet også om at den er en sart fisk og at vandkvaliteten skal være i top, og at det alligevel er en art der er svær at holde liv i. Så jeg holder meget øje med den og håber det bedste, for det er en meget smuk fisk.Schwensen skrev:Har du haft nogen problemer med den? Jeg har hørt meget skidt om den - svær at holde i live, aggressiv osv.nesnej skrev:Ja det er en Japaner.Schwensen skrev:Det var også derfor det undrede mignesnej skrev:Det der med muslinger og epoxymasse, er så vidt jeg er orienteret en særdeles dårlig ide. Den sætter sig selv fast efter et stykke tid.Schwensen skrev:Har du sat muslingen fast med epoxymasse?Det lignede nemlig bare du havde sat den fast med epoxy. Hvis ikke den kan få lov til at flytte sig, kan de stresse den ihjel(har jeg hørt). Er det en japaner kirurg du har i?
Kirling skrev:Utrolig flot balje...
Ked af at høre med de hvide pletter! hvis jeg var dig så ville jeg købe noget easy life ffm, så HURTIGT som muligt, det har hjulpet mig flere gange når jeg har haft hvide pletter, det det gør er at den slår alle barkterierne ihjæl der er i baljen, dvs når de hvide pletter falder af fisken så burde de ikke komme tilbage med forstærket tilstand!! men der i mod burde de være svækket.. jeg har aldrig mistet en fisk til hvide pletter men har godt nok været ramt at det, jeg er sikker på at easy life har en posetiv efekt!!
pederrevnørd skrev:hej henning - lyder som et mirakelmiddel.
Jeg kan bare ikke se noget godt i at behandle dit hovedakvarie med noget som dræber bakterier - i mine øjne lyder det alt for farligt.
Har du et karantæneakvarie, hvor du kan komme de syge over i og behandle der ?
held og lykke.
SES, snart i Gilleleje
Kirling skrev:Utrolig flot balje...
Ked af at høre med de hvide pletter! hvis jeg var dig så ville jeg købe noget easy life ffm, så HURTIGT som muligt, det har hjulpet mig flere gange når jeg har haft hvide pletter, det det gør er at den slår alle barkterierne ihjæl der er i baljen, dvs når de hvide pletter falder af fisken så burde de ikke komme tilbage med forstærket tilstand!! men der i mod burde de være svækket.. jeg har aldrig mistet en fisk til hvide pletter men har godt nok været ramt at det, jeg er sikker på at easy life har en posetiv efekt!!