Skummer tændt 24/7 ?
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Skummer tændt 24/7 ?
Jeg syntes at jeg kan huske nogen der snakkede om at man med fordel kunne lade skummeren være slukket i nogle timer/natten ...
LANG FORKLARING, men jeg fik lige tanken......
Hvis nu baljen ikke er vildt belastet, ville man så kunen køre uden skummer fx om natten ??
LANG FORKLARING, men jeg fik lige tanken......
Hvis nu baljen ikke er vildt belastet, ville man så kunen køre uden skummer fx om natten ??
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Re: Skummer tændt 24/7 ?
De fleste skummere har en kort indkøringsperiode, før de virkelig begynder at være effektive - typisk en til to døgn. Af den grund vil jeg mene, at det er en dårlig idé, da du aldrig vil opnå optimal afskumning, hvis du hele tiden slukker og tænder.
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
enig.. min kører skam også 24/7 , men med mine 200 liter vand og en skummer der er noget for stor, kunne det jo være det var unødvendigt..
men selvfølgelig ilter den også vandet osv..
men selvfølgelig ilter den også vandet osv..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
mark hvad nu hvis der skete noget løbet af tiden den var slukket???? så var du på den
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
indkøring har du vel gjort og den er der vel stadigvæk selv om skummeren har været slukket. For her hjemme passere mit vand da min skummer selv om denne ikke afskummerStefan skrev:De fleste skummere har en kort indkøringsperiode, før de virkelig begynder at være effektive - typisk en til to døgn. Af den grund vil jeg mene, at det er en dårlig idé, da du aldrig vil opnå optimal afskumning, hvis du hele tiden slukker og tænder.

Men det er nok ikke nogen god ide at gøre hvis man kører Biopellets HAHAHAHHAHA

-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8544 Mørke
- Geografisk sted: Mygind - Randers
Jeg havde en anemone de gik i pumpen men lidt aktivt kul samt vandskifte forhindrede at der opstod et problem. Det kan godt være jeg bare var heldig.
Hvis et akvarie er i god balance skal der mere end en død fisk til at bringe det i ubalance ihvertfald hvis det er på samme størrelse som mit tidligere 530 liters. Det er min erfaring men der er naturligvis mange faktore der kan spille ind - så ingen garantier
Hvis et akvarie er i god balance skal der mere end en død fisk til at bringe det i ubalance ihvertfald hvis det er på samme størrelse som mit tidligere 530 liters. Det er min erfaring men der er naturligvis mange faktore der kan spille ind - så ingen garantier

- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Kontakt:
Mener skam ikke indkøring af selve akvariet og de levende sten, men udelukkende indkøring af skummeren (amerikanerne kalder det "break in period").ronny.w skrev:indkøring har du vel gjort og den er der vel stadigvæk selv om skummeren har været slukket. For her hjemme passere mit vand da min skummer selv om denne ikke afskummerStefan skrev:De fleste skummere har en kort indkøringsperiode, før de virkelig begynder at være effektive - typisk en til to døgn. Af den grund vil jeg mene, at det er en dårlig idé, da du aldrig vil opnå optimal afskumning, hvis du hele tiden slukker og tænder.

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
jeg er skam godt klar over hvad du mener, men du skummer ikke mindre effektivt, bare fordi du lige slukker din skummer, det er noget andet hvis du tørlægger din skummer.Stefan skrev:Mener skam ikke indkøring af selve akvariet og de levende sten, men udelukkende indkøring af skummeren (amerikanerne kalder det "break in period").ronny.w skrev:indkøring har du vel gjort og den er der vel stadigvæk selv om skummeren har været slukket. For her hjemme passere mit vand da min skummer selv om denne ikke afskummerStefan skrev:De fleste skummere har en kort indkøringsperiode, før de virkelig begynder at være effektive - typisk en til to døgn. Af den grund vil jeg mene, at det er en dårlig idé, da du aldrig vil opnå optimal afskumning, hvis du hele tiden slukker og tænder.
Der er da vist nok nogen stykker herinde som har slukket for deres skummer nogen / flere timer om dagen.
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
... det er nok det jeg har læst...
men lader mig køre 24-7
men lader mig køre 24-7