så er den vidst gal igen - nu er det bare mine andre klovne der er blevet inaktive på bunden og ligger og gisper.
Da jeg købte tims klovne satte jeg en ny tank op - over night som mine O. klovne kunne komme ned i, de har ikke haft det hamrende godt i dette akvarie trods over halvdelen af vandet kommer fra deres oprindelige akvarie og filtret ( ekstern spandpumpe ) fik lov at stå 2-dages tid og køre i deres gamle akvarie.
Nu ligger de for det meste på bunden, flaire deres gæller og laver gispende bevægelser med munden.
Jeg har læst lidt frem og tilbage, lavet et 10% vandskifte samt tilføjet nye 20% ( akvariet var ikke fyldt helt op -som sagt meget midlertidigt ) samt sat en luftsten i akvariet. Der har hele tiden været masser af brydning i overflade og de har fået nogen sten de kunne gemme sig i.
Nogen der har nogen forslag til hvad jeg ellers kan gøre for mine kære fisk får det godt igen? At flytte dem tilbage i det oprindelige akvarie er ikke helt en mulighed da mine nye klovne er væsentlige større end o.klovne og derfor nok vil kanufle dem rimelig meget.
mvh
Julian