Allerhelst skal man da køre helt uden pellets

VH
Søvnig

KimK skrev:Så brgyndte tænke hatten at komme på, SUPER tak for informationen. Havde ikke tænkt på det men en filter system i nivau med vandniveauet i akvariet så ville løft ivertfald elimeneres og derved sparte w.
Jeg har samtidigt tænkt på noget andet. Vi tømmer alle vore akvarier med slanger. Sug og vandet flyder, Kan man evt lave et "bassin" med lav vandhøjde. Som vandet løbe hen i og overløb tilbag til akvariet. Teoretisk er det ikke muligt i samme balje. Men er det på grund af sølje højden på det omgivende vand ?? eller.
Skal sku ud og prøve det af idag.
Er iøjeblikke ved at sætte 9 murer baljer sammen som test setup til filter. "billigste metode" samlet 900 l vand. Vil så teste skummer overløb der.
Kim
Det kan man vel, men det kan jo lige så godt være at pumpen blot stopper, på trods af at der stadig er strøm på.KimK skrev:Kan man ikke installere en ventil som lukkes ved strøm afbrud ?
Kim
Sad lige og tænkte hvad ville der være i vejen med at bruge biopellets på dette anlæg sammen med en monster skummer. Kan se at der skal bruges omkring 70-80 kg. Man kan da godt lave noget hjemmebygget fluidbetfilter men en monsterpumpe tilsluttet. Ideen er da fin nok og det vil da holde både nitrat og phosphat nede på minimum uden der skulle bruges algaescrubber og det ene og andet filter. Ret mig lige hvis jeg tager fejl.søvnig skrev:Nu er der jo ingen der siger at man skal køre fuld dosis biopellets 1/15 del dosis har vel også en virkning.
Allerhelst skal man da køre helt uden pellets![]()
VH
Søvnig
Det er som om biopellets er et mirakel middel. og jeg tviler da på at et 60000 L akvarium ( kan man kalde det et akvarium =? ) bliver spækket til med sten koraller.jens lyn skrev:Sad lige og tænkte hvad ville der være i vejen med at bruge biopellets på dette anlæg sammen med en monster skummer. Kan se at der skal bruges omkring 70-80 kg. Man kan da godt lave noget hjemmebygget fluidbetfilter men en monsterpumpe tilsluttet. Ideen er da fin nok og det vil da holde både nitrat og phosphat nede på minimum uden der skulle bruges algaescrubber og det ene og andet filter. Ret mig lige hvis jeg tager fejl.søvnig skrev:Nu er der jo ingen der siger at man skal køre fuld dosis biopellets 1/15 del dosis har vel også en virkning.
Allerhelst skal man da køre helt uden pellets![]()
VH
Søvnig
Jens
Gætter på, at det er de 1000 liter der henvises tilKimK skrev:Hvad er det du vil have billeder af der er jo ikke noget endnu
KimK skrev:Hvad er det du vil have billeder af der er jo ikke noget endnu
De fleste projekter i den størrelse stopper helt automatisk når de får sat tal på udgiften til dels konstruktionen og driftudgiften.StarF skrev:det gik nok bare op for ham, det ikke var så let at bytte sig til alt. Og hvad skete der med ham den anden, der var ved at bytte de der 5000l ? kom han længere end forruden ?
Jeg syntes ellers vi prøvede så godt vi kunne at give ham en ide omkring detteCarsten skrev:
De fleste projekter i den størrelse stopper helt automatisk når de får sat tal på udgiften til dels konstruktionen og driftudgiften.