det kommer sq da godt nok an på du snart får fundet den Dremmel frem, jeg mangler stadig et stykke "devils eye"peder skrev:Hvis i bare ville indrømme at det er migmigmigmig og atter mig der altid har ret!! så ville der jo ikke være problemer overhovedet![]()
![]()
he hepeder skrev:Snart min ven, du er ikke glemt!!
Hej Peder,pederrevnørd skrev:Hej alle, og især tak til admin for at støtte op om denne nye tone.
Jeg er ny for jer, men har haft saltvand i mere end 25 år. Jeg har før udelukkende skrevet indlæg på udenlandske forum, da disse var hjælpende, forstående, og ikke nedladende overfor bestemte type af forretninger og eller enkeltpersoner.
Alle skal have lov til at udtrykke deres holdning, men form og etik bør være i højsædet.
Vi har alle vores egne meninger, både om vejen til succes med akvariet, og der er mange veje til succes, og endnu flere til fiako......
Så herfra melder jeg mig aktivt ind i klubben, glad for at se ny opstrammet politik, så det kan være et ordentligt sted, hvor vi kan lære af hinanden. Dele erfaringer, og dele specielt erfaringer om nye veje - nye veje som bør drøftes her, således at der opnåes et forum hvor vi kan hjælpe nye, og hjælpe hinanden.
I bund og grund vil vi alle jo blot have lige præcis det lækreste akvarie i verden
god weekend til alle![]()
![]()
Peder
Hej igen Peder,pederrevnørd skrev:Hejsa,
Tak for jeres velkomstgør mig meget glad
Jeg skal nok få lavet billedtråd her meget snart.
Kort fortalt er det er ca 1200 l plus 2-300 l sump. 90% SPS, rest LPS. Mål på akvariet 140X120X75.
2 x 400w 14000k samt T5 blå, KRAFTIG SKUMMER og Prodibiometoden med Zeo reactor, samt ca og kh etc....
Dette er et nyt setup, har kørt i 2 måneder nu, men allerede fede fede farver og ca 100 koraller i det. Meget glad for det, og glad for at være en del af jeres forum
Mvh
Peder
Hej squell22squell22 skrev:Har selv droppet saltvand i snart 2 år. med er igang med et redsea max projekt med sump og led. Men har jo fuldt med herinde, og tone er (måske var) hård over for de nye, og det er en skam, for hvordan skal vi holde liv i denne fede verden hvis de nye bliver skramt væk. De skal jo også være med til at holde liv i de få butiker hvor man, stadig kan købe udstyr og levende til akvariet.
med ellers så vil jeg sige at der er mange super rare mennesker herinde, med der skal bare så få til at ødelægge det. ser bare på FCK-Brøndby 32000 tilskuder, og så er der 100 af dem som laver rav i det. og så er alle Fans bøller
Synes at dette råd trængte til at blive gentaget - og efterlevet på forummetHougaard skrev:Kære Alle,
Igennem det sidste stykke tid har der, trods det gode vejr, været forskellige former for "uro" på forummet. Og moderator-gruppen vil gerne have lov til at præcisere reglerne her på forummet.
Når man opretter sig på forummet, accepteres bla. følgende betingelser:
Du indvilliger i ikke at indsende nogen form for fornærmende, uanstændigt, vulgært, bagtalende, hadefuldt, truende eller sexuelt orienteret materiale eller indsende andet materiale, som er i strid lovgivningen, det være sig i dit eget land, landet hvor "Saltvandsforum DK" er hostet eller international lovgivning. Gør du dette, kan dette medføre, at du øjeblikkeligt og permanent bliver udelukket, med meddelelse herom til din Internet udbyder, hvis det vurderes påkrævet af os. IP-adresserne for alle indlæg logges for at give mulighed for at håndhæve disse betingelser. Du indvilliger i at "Saltvandsforum DK" har ret til at fjerne, ændre, flytte eller låse enhvert emne til enhver tid, såfremt vi finder dette passende.
Sagt på en anden måde, så er ordet frit, men det er tonen ikke ! Saltvandsforum.dk er et sted hvor vi kan være dybt uenige om vores hobby, men et sted hvor vi er uenige på en sober måde og har respekt for andres holdninger og værdier, husk igen på, nogen folk kan holde Goniopora andre kan ikke, og sådan er vi så forskellige.
Vi siger ikke at vi skal indføre folketings titulering med Hr. og Fru., men tonen skal være sober og som tidligere har sagt, kan man ikke sige det face-to-face, så skal man nok lade være med at skrive det.
Hvis der er noget der er uklart, står hele moderatorgruppen klar til at hjælpe med at præcisere budskabet.
Mvh
Lars M, Peters1 og Hougaard
Nogle er stoppet og nye er kommet til.Julian skrev:Jeg har altid tænkt på saltvandsforum som et behageligt sted hvor vi alle har hjulpet hinanden, okay ind imellem har tonen været hård ( læs: for hård ).
Jeg er netop vendt tilbage efter et års tids inaktivitet i hobbyen, og må sige jeg er ked af der ikke er så meget aktivitet som der var engang - hvor er alle blevet af? Er saltvands hobbyen dødende i DK eller er det bare mig der har ramt forummet på et dårligt tidspunkt?
Jeg fornemmer bestemt at aktiviteten er faldet.Julian skrev:Jeg har altid tænkt på saltvandsforum som et behageligt sted hvor vi alle har hjulpet hinanden, okay ind imellem har tonen været hård ( læs: for hård ).
Jeg er netop vendt tilbage efter et års tids inaktivitet i hobbyen, og må sige jeg er ked af der ikke er så meget aktivitet som der var engang - hvor er alle blevet af? Er saltvands hobbyen dødende i DK eller er det bare mig der har ramt forummet på et dårligt tidspunkt?
Ok. Ret ironisk den efterlysning kommer fra dig...ole kekkonen skrev:Hougaard skrev:
Når man opretter sig på forummet, accepteres bla. følgende betingelser:
Du indvilliger i ikke at indsende nogen form for fornærmende, uanstændigt, vulgært, bagtalende, hadefuldt, truende eller sexuelt orienteret materiale eller indsende andet materiale, som er i strid lovgivningen, det være sig i dit eget land, landet hvor "Saltvandsforum DK" er hostet eller international lovgivning. Gør du dette, kan dette medføre, at du øjeblikkeligt og permanent bliver udelukket, med meddelelse herom til din Internet udbyder, hvis det vurderes påkrævet af os. IP-adresserne for alle indlæg logges for at give mulighed for at håndhæve disse betingelser. Du indvilliger i at "Saltvandsforum DK" har ret til at fjerne, ændre, flytte eller låse enhvert emne til enhver tid, såfremt vi finder dette passende.
Jeg efterLyser aktiv Indsats Ifra Administrator Til at overholde forummets Regler.