Nu begynder tiden heldigvis at nærme sig igen til at skal have salt, efter en gang flytten.
Jeg har lige "kreeret" denne fabelagtige tegning i paint
Jeg har ikke set nogen hidtil med et akvarie sådanne. Mit spørgsmål er egentlig om der evt. kan komme nogen problemer i forhold til at frontglasset ikke er buget, eller upraktisk som jeg måske ikke lige har tænkt på? har kun set hjørneakvarier med buede fronte.
Du vil blive træt af at du ikke kan komme helt ud i siderne af glaset når du renser rude hvis du laver akvariet på den måde.
2 små stykker glas i siden der sider 90 grader ud ville være at fortrække på et hjørne så det er letter at rense for alger.
Fandt lige dette link så du bedre kan se hvad jeg mener se akvariet til 3998 kr
Personligt blev jeg selv mega træt af buet frontglas. Jeg blev bims af at side og kigge ind i det samt at tage billeder igenem glaset var også mere besværligt.
Steen
Senest rettet af spdiving lør 18. sep 2010 14:57, rettet i alt 1 gang.
Det er nemlig os min erfaring. Det er for mærkelig at kigge ind i det buede glas. Har planer om at siderne skal bedækkes med keramik, så alger skulle der helst ikke komme der . Har overvejet de to stykker glas der som du anbefaler, synes der bliver for mange samlinger/fuger hvis du forstår, men det giver selvfølgelig en anelse mere dybde.
Inden du beslutter dig for noget, så prøv at lave en "mockup" en prøve opstilling. I den højde og i de størrelser du vil have. Prøv så at se om du kan komme ind aller bagerst.
Jeg har et hjørne akvarie i en af laderne som er ca 400 som er som du skriver du vil lave det. Ingen buet front og ingen ekstra stykker i siden. Rengøring er altså ikke noget problem. Forstår ikke at der skrives at man ikke kan gøre rent ud i siderne. Det er jo en limning ?? der vil velbare komme flere med et ekstra stykke sat i.
Carsten skrev:Inden du beslutter dig for noget, så prøv at lave en "mockup" en prøve opstilling. I den højde og i de størrelser du vil have. Prøv så at se om du kan komme ind aller bagerst.
tror jeg umiddelbart ikke bliver noget problem, men vil lige gøre det for en sikkerheds skyld. Regner nemlig med at bestille akvariet til december så jeg har det midt i januar.