Hej forum, jeg har en deltec APF600 skummer som har kørt upåklageligt indtil for en lille uges tid siden. Den laver godt nok en masse bobler men ikke i samme omfang som tidligere.
Hvis jeg giver skummeren maksimum vandgennemstrømning vil den end ikke skumme noget op i koppen, tidligere ville koppen blive fyldt på 0,5 hvis jeg skruede helt op for vandet.
Har i en idé til hvad der kan være galt?
mvh Jesper
Min skummer skummer mindre
- ronny.w
- Rev haj

- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Re: Min skummer skummer mindre
Måske er dit luft indtag stoppet. såfremt den ikke laver luftbobler nok, tror jeg du skal lede efter fejlen der.
Min Skummer har gjort det en gang i den tid jeg har haft den, så hentede jeg en kompressor og blæste lidt luft ind i indsugningen.
Det kan også være dit hjul som er brækket.
Mit endelige bud!!
Min Skummer har gjort det en gang i den tid jeg har haft den, så hentede jeg en kompressor og blæste lidt luft ind i indsugningen.
Det kan også være dit hjul som er brækket.
Mit endelige bud!!
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
En generel rensning og afkalkning af skummeren, plejer at kunne hjælpe på de fleste problemer
- jbnhf23
- Sommerfugl fisk

- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
tak for svar... skal jeg afkalke selve pumpen som sidder på skummeren? og evt. skille den ad for at se om noget er brækket?
benyttes alm. eddikesyre til afkalkningen?
benyttes alm. eddikesyre til afkalkningen?
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja, du skal skille den ad. Rotoren skal ud og renses. Har selv været udsat for at der har siddet sneglehuse mellem tænderne på hjulet.
Der kan sætte sig meget skidt inde i rotor hullet og på selve rotoren, så det hele skal have en omgang.
Det siges at citronsyre ikke æder ledningerne, og jeg bruger det selv nu, da det ikke lugter.
Har dog ikke selv set skader på ledninger og plast på grund af eddikesyre.
Så brug hvad du har.
Der kan sætte sig meget skidt inde i rotor hullet og på selve rotoren, så det hele skal have en omgang.
Det siges at citronsyre ikke æder ledningerne, og jeg bruger det selv nu, da det ikke lugter.
Har dog ikke selv set skader på ledninger og plast på grund af eddikesyre.
Så brug hvad du har.