Skift pumpen med en af Eheim's 150-300L/T løftepumper til 89,- og man har den perfekte reaktor til mindre systemer, til fx Bio-Pellets eller ROWAphos. Jeg har lige bestilt en, da jeg er en smule træt af min DIY med filtersvampe. Den bliver for hurtigt stoppet til.
Skift pumpen med en af Eheim's 150-300L/T løftepumper til 89,- og man har den perfekte reaktor til mindre systemer, til fx Bio-Pellets eller ROWAphos. Jeg har lige bestilt en, da jeg er en smule træt af min DIY med filtersvampe. Den bliver for hurtigt stoppet til.
med lidt modifikationer er det da et glimrende og billigt alternativ! men måske lidt lille
hvis du alligevel skal til at modificere så er det da bedre og billigere at finde stumperne herhjemme, især hvis du er så heldig at den ryger i Gebyr fælden ved Postgribbene
desuden, hvordan er plast kvaliteten, er de til at lime på etc etc.
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
det kan der jo self være noget om men havde dog ikke tænkt mig at lime nogen steder ville blot modificere risten... men kan godt se at til prisen er det som Hansen allerede havde fundet, jo klart det bedste alternativ
Carsten skrev:Så vidt jeg kan se, er det da ikke en Resun pumpe der sidder i filteret.
Umidelbart kan jeg kun tro at det er en af flg:
Resun
Boyu
SunSun
Alle disse er fra samme fabrikat, og er egentlig samme pumpe, med hver sit klistermærke. Og de er noget bras. Fish-Street levere umiddelbart kun disse typer pumper med til den slags ting. Det er kun deres "dyre" skummere, der har fået bedre pumper med sig
Carsten skrev:Så vidt jeg kan se, er det da ikke en Resun pumpe der sidder i filteret.
Umidelbart kan jeg kun tro at det er en af flg:
Resun
Boyu
SunSun
Alle disse er fra samme fabrikat, og er egentlig samme pumpe, med hver sit klistermærke. Og de er noget bras. Fish-Street levere umiddelbart kun disse typer pumper med til den slags ting. Det er kun deres "dyre" skummere, der har fået bedre pumper med sig
Det er nu ikke helt rigtigt at Resun er noget skidt, måske i din verden. Men der er ganske mange Resun pumper i brug året rundt, verden over. Og selv om prisen ikke er høj, kan det ikke kun være det parameter der gør at de bruges så meget.
Jeg har selv haft et par stykker i vores lille have dam. Den ene døde dog, men det var fordi jeg fik hakket ledningen over.
De ande har jeg stadig, og bruger den ene når jeg skifter vand.
trine... skrev:det kan der jo self være noget om men havde dog ikke tænkt mig at lime nogen steder ville blot modificere risten... men kan godt se at til prisen er det som Hansen allerede havde fundet, jo klart det bedste alternativ
jeg har faktisk det filter du henviser til og jeg køre pellets i det, dog ikke uden problemer jeg har prøvet forskellige ting med ristene og forsøgt at modificere det men mine pellets klumper noget sammen. har måske bare ikke fundet den rigtige løsning endnu.
Carsten skrev:Det er nu ikke helt rigtigt at Resun er noget skidt, måske i din verden. Men der er ganske mange Resun pumper i brug året rundt, verden over. Og selv om prisen ikke er høj, kan det ikke kun være det parameter der gør at de bruges så meget.
Jeg har selv haft et par stykker i vores lille have dam. Den ene døde dog, men det var fordi jeg fik hakket ledningen over.
De ande har jeg stadig, og bruger den ene når jeg skifter vand.
Jeg har 4 stk Resun pumper liggende i kælderen der er døde - Alle 4 holdt i under 2 mdr, og var nye da jeg fik dem.
Det vil jeg betegne som værende noget bras. Jeg har ikke haft held med en eneste af dem endnu der overlevede - Også en grund til at jeg udskifter pumpen på filtret, med en lille Eheim jeg bruger lige nu på mit DIY Fosfat filter.
Vil den lille pumpe nok kunne løfte det fra et underskab og op i en balje i f.eks. et rsm akvarie, eller kunne man skifte pumpen ud med en mere løftevenlig pumpe?
Bliver da spændende at se når du får filteret hjem.
Peters1 skrev:Vil den lille pumpe nok kunne løfte det fra et underskab og op i en balje i f.eks. et rsm akvarie, eller kunne man skifte pumpen ud med en mere løftevenlig pumpe?
Bliver da spændende at se når du får filteret hjem.
Det er blot en reaktor - Den skal jo kun cirkulere vand inde i røret, og ud i toppen, ikke løfte op i akvariet. Men jeg har afbestilt den igen dog. Den kunne ikke lige være i min sump, da dens bundflade er 11 x 11 cm, og jeg kun har 8 cm i bredden at gøre godt med. Så det bliver igen noget DIY - Denne gang i forbedret udgave
Selv om I nok er ved at være træt af at se den (sorry! guys ) kan jeg alligevel ikke lade være med endnu en gang at fremvise min perfekt virkende "parfumedåsemodel" som nok kan rumme 750 ml pellets, det kunne jo være ar der var en eller anden som ikke har set den (jeg kører med 300 ml til 238 l)
IMG_3919%20%28Small%29.jpg (41.06 KiB) Vist 1188 gange