Først sendte de os noget helt forkert og så idag kom posten.. Og mit artemia klækning kører der ude af , så lige et hurtigt billede fra tidligere hvor pipetten skulle prøves af....

Hold da op det var en ordenlig en.Valentin skrev:Hey hey Ronny..
Vil nok mene den er cm 80 cm når den er trukket helt ud, og de 40 kun når den er trukket sammen..
glæder mig du er glad for denValentin skrev:Gargoyle47....
Takker mange gange for hjælpen.. den var en ren drøm at få den hjem og den er endnu bedre end den jeg ønskede mig da jeg startede tråden....![]()
![]()
![]()
![]()
Valentin skrev:Her er et mere præcist billede af længden når den er foldet sammen....
Der er ingen tvivl om at den sagtens kan bruges herhjemme, men jeg tager som regel korallerne og sætter over i fragment-akvariet for at fodre disse i en periode hvorefter de ryger retur til display-akvariet. Dette er gjort netop da de koraller jeg fodre er placeret på bunden ude i fronten af akvariet (kan kun komme til akvariet bagfra samt siderne). Men den vigtigste grund til at jeg tager korallerne op til fodre er pga af at fiskene genere korallerne ved at tage fodret fra dem inden de selv når at spise dette.Valentin skrev:Velbekomme..smiler..
Alt efter din højde på dit akvarie, må du helt sikkert også kunne bruge sådan en fætter....
Har du ikke nano'er ??? damn nogen små arme hvis du kan få vand til albuerneHan$en skrev:Sådan en skal jeg satme også have!! Slut med engang sprøjte, og vand til albuen
Mest for at pointereronny.w skrev:Har du ikke nano'er ??? damn nogen små arme hvis du kan få vand til albuerne![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De koraller som jeg fodre er udelukkende acans, og disse fodres kun i fragment-akvariet som skrevet tidligere. Fodringen er kun hvis der ønskes en kraftig vægst, og dette gør jeg over en periode på et par måneder. Jeg har godt nok ikke gjort dette i det sidste årstid og kommer nok heller ikke til det i fremtiden da fragment-akvariet bruges til noget helt andet nu.Valentin skrev:Hehe Michael..
Må egentlig sige at det kan godt være min pipette er smart, men den gør dog ikke at fiskene ikke spiser maden fra korallen.. Men denne her er for lille til at suge optøet artemia op med, og levende ny klækket kan den jo sagtens og det elsker korallerne jo og mine fisk spiser ikke rigtig det..
Men før hvor jeg fordrede med en almindelig pipettet med frostfoder, kom fiskene nogle gange eller stort set hele tiden og tog det.. så det er faktisk en pisse god ide det du gør med lige at fiske korallen over i en anden tank og kamp fodre ( nok nogle af dine yngling koraller ) Hvor lang tid er denne periode så på....? den vil jeg helt sikkert kopiere den dag jeg får en fragment tank..