Ny gul kirurg

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Ny gul kirurg

Indlæg af Gzus.dk »

Hej

Jeg har fået købt mig en lille ny gul kirurg i onsdags, men har lidt svært ved at få den til at bide på det nori tang jeg tilbyder den.

Jeg har både prøvet med det alm. fra Føtex, og noget rødt fra Omega One. Min kaninfisk går fint til det, men det virker som om at kirurgen ikke lige fanger sammenhængen :)

Har også prøvet med lidt frost artemia, som den smagte på, men spyttede ud igen.

Er der andre forslag til hvordan jeg skal få den til at spise, eller skal jeg bare have lidt mere tålmodighed ?

Jeg har jo lidt tang på stenene hist og her som den nipper til, men jeg kunne godt tænke mig at den snart gik på Nori'en.

/Morten N
Senest rettet af Gzus.dk søn 12. sep 2010 21:24, rettet i alt 1 gang.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: Ny kul kirurg

Indlæg af wondersurfer »

det kommner giv den tid. har du det på en klemme??
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

wondersurfer skrev:det kommner giv den tid. har du det på en klemme??
Ja, det sidder på en blå lille klemme fra Omega One.

/Morten N
Brugeravatar
dan dj
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
18
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 5492 Vissenbjerg

Indlæg af dan dj »

Jeg plejer at sætte det fast på en lille sten...! Sådan en kleme kan jo være uhyggelig for en ny og nervøs kirug..! prøv evt. også spinat..!
430L 120L sump, 4xtunze 6055, C9 skummer, 7x54w lys
430L 100L sump 3xtunze 6055 & 6105, deltec AP702, 12x39W lys
250L tunze 6025 & skummer, 4x39W lys
1800L tunze 6205 D700 skummer 6x54W
128L tunze 6055 Led lys
Samlet vand vol. ca. 3500l.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

jeg har haft held med af få min hvidbrystet til a spise ved a smuldre lidt nori ud i akvariet så det flyder rundt over det hele
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3600 Frederikssund
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Indlæg af MMartin »

Er det den eneste kirurg du har?
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

Ja, der er kun den og en kaninfisk som den følger lidt rundt :)

/Morten N
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

Så er det måske derfor. Jeg startede ud med to kirurger og de var MEGET sky i starten. Efter jeg fik nogle indkørte kirurger i baljen ændrede de totalt opførsel. Så måske skal du prøve at smide en indkørt kirurg i baljen og se om den kan vide den anden vejen
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

MMartin skrev:Så er det måske derfor. Jeg startede ud med to kirurger og de var MEGET sky i starten. Efter jeg fik nogle indkørte kirurger i baljen ændrede de totalt opførsel. Så måske skal du prøve at smide en indkørt kirurg i baljen og se om den kan vide den anden vejen
Og nej det skal han ikke.

Nej det er så ikke tilrådelig. så sidder han tilbage med 1 slagtet kirurg og en mindre slagtet kirurg. gule kirurger skal i baljen på samme tid.

Der vil altid være succes historier med folk som har smidt dem i på forskellige tidspunkter, men sådan hænger det meget sjældent samme
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
16
Kontakt:

Re: Ny gul kirurg

Indlæg af Gzus.dk »

Hehe.. så først nu at der stod kul og ikke gul ;)

Men nej, jeg skal ikke have flere gule i. Tricket med at bløde norien op så ud til at have en smule succes, så det prøver Jeg igen i morgen.

Tak for forslagene.

/Morten N
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Re: Ny gul kirurg

Indlæg af AndersNT »

Ellers kan lidt gang på et lille stykke sten mellem de andre LS også være godt!
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

ronny.w skrev:
MMartin skrev:Så er det måske derfor. Jeg startede ud med to kirurger og de var MEGET sky i starten. Efter jeg fik nogle indkørte kirurger i baljen ændrede de totalt opførsel. Så måske skal du prøve at smide en indkørt kirurg i baljen og se om den kan vide den anden vejen

Nej det er så ikke tilrådelig. så sidder han tilbage med 1 slagtet kirurg og en mindre slagtet kirurg. gule kirurger skal i baljen på samme tid.

Der vil altid være succes historier med folk som har smidt dem i på forskellige tidspunkter, men sådan hænger det meget sjældent samme

Hvem har dog sagt at det er endnu en gul kirurg jeg snakker om? Du skal vist prøve at læse hvad folk skriver før du kommenterer!
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

MMartin skrev:
ronny.w skrev:

Hvem har dog sagt at det er endnu en gul kirurg jeg snakker om? Du skal vist prøve at læse hvad folk skriver før du kommenterer!
i og for sig er det jo under ordnet. hvilken type kirurg vi snakker om. Er det en svag gul kirurg han har, hjælper det ikke ligefrem at sætte noget derned som den nu skal forklare at det rent faktisk er den's akvarium
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

ronny.w skrev:
MMartin skrev:
ronny.w skrev:

i og for sig er det jo under ordnet. hvilken type kirurg vi snakker om. Er det en svag gul kirurg han har, hjælper det ikke ligefrem at sætte noget derned som den nu skal forklare at det rent faktisk er den's akvarium
Jeg er ikke enig. Mange kirurger er flok fisk, så det at skulle forholde sig til en plads i et hiraki er naturligt for dem. Også selvom de ikke nødvendigvis er øverst på rangstien. Jeg vil stadig klart mene at en indkørt kirurg i baljen ville hjælpe på den gules generthed. Og jeg vil lige understrege at det ikke skal være en gul kirurg, bare så du ikke sidder bag skærmen og tvivler Ronny! :scream:
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

MMartin skrev:Og jeg vil lige understrege at det ikke skal være en gul kirurg, bare så du ikke sidder bag skærmen og tvivler Ronny! :scream:
Hvis tvivlen kommer en til gode, er det sundt nok med tvivl :GO
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"