Akvariet er et boyu 58 Liters, som vi købte brugt og indkørt med fisk,koraller,vand og det hele gennem køb/salg på saltvandssiden.
Det er vores første akvarie, og tanken er at vi med dette lille akvarie ville finde ud af om saltvandshobbyen er noget for os...
Det tog ikke ret langt tid at blive overbevist skulle jeg hilse og sige.
Vi hentede det hos sælger 27/2-2010, og fik fisk, koraller og vand hældt i plasticspande med låg på, så vi kunne fragte det hele forsvarligt hjem til Vanløse.
Her er et par billeder fra kort efter ankomsten...
Da der kom lidt ro på sagerne igen, og vi fik læst og spurgt lidt frem og tilbage på forummet, opdagede vi desværre at baljen var fyldt med små planarier. og at disse skulle være noget rigtig tarveligt noget at komme af med... Det virker som om den generelle holdning er at flatworm exit er noget farligt stads at gå igang med, og man risikerer at alt liv i baljen bliver forgiftet når planarierne dør, men efter forgæves at have suget dem op med en sprøjte igennem 14 dages tid, tog jeg ned til Decocean, og fik et par gode råd med på vejen .
Jeg brugte dobbelt dosis, som jeg blev tilrådet, og filtrerede med aktivt kul, så snart de begyndte at dø... Og det var kun et spørgsmål om minutter før der var "rødt snevejr" i hele akvariet. Jeg fangede så mange jeg kunne af de løsrevne planarier, der slap stensætningen, og flød rundt med strømmen. episoden tog ca 45 min, og ingen dyr. hverken klovnfiskene,damslen, eremitterne eller dannebrogsrejen så ud til at have lidt overlast, så jeg lod fortsat kullet køre resten af dagen og holdt lidt øje med det resten af dagen... 1 måned senere er der stadig ikke set skyggen af en planarie.