Saltindhold i fiskeakvarie
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Saltindhold i fiskeakvarie
Hejsa ville bare lige høre om jer der udelukkende kører fiske akvarie kører med en lavere saltindhold eller om i stadig kører med den normale ca 1,25
Mvh Thue
Mvh Thue
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Re: Saltindhold i fiskeakvarie
Jeg køre 1.023. Det er ikke for at spare på pengene, men fordi salt blandingen ikke passede da jeg blandede, også har jeg bare ladet det være, også ved hvert vandskift(sker ikke så tit) kommer jeg mere salt i det nye vand. Så regner med at jeg skal op på 1.025 men det tager bare sin tid 

Mvh Michael
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Skulle der ikke være nogle fordele ved at køre med lavere saltindhold når man kun har fisk ?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Hvis jeg husker rigtig er der nogle forhandlere som køre helt ned på 1.019, årsagen skulle være for at undgå parasitangreb.Hougaard skrev:Skulle der ikke være nogle fordele ved at køre med lavere saltindhold når man kun har fisk ?
mellem 1.017 og 1.023, endda helt ned til 1.012,
det skulle teoretisk set hjælpe med at holde parasitter nede.
læs evt lidt om det her. http://www.netpets.com/fish/healthspa/parsalin.html
det skulle teoretisk set hjælpe med at holde parasitter nede.
læs evt lidt om det her. http://www.netpets.com/fish/healthspa/parsalin.html
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Har snakket med en biolog om det emne, og han sagde at hvis man skal have noget ud af at sænke salten i vandet skal man under 1.010 for at have en virkning.
Mvh Michael
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
derfor kan almindelige dødelige godt lægge 2 og 2 sammen,"ICH" parasitter er en saltvands art ikke ferskvand,så at det skulle komme med hanevandet er noget fis. 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Det er lige præsis for og holde parasitter nede at saltindholdet skulle sænkes til omkring de 1,019 har læst at mange amerikaner der udelukkende køre med fisk ligger i det leje for og holde parasitter og white spots nede. Men villle lige høre om der var andre der havde prøvet det. Tænker her på fordele og ulemper. Det med at saltindholdet skulle under 1,010 for og have en virkning er ikke helt galt for ved en saltindhold omkring 1,009 vil dræbe alle parasitter,men det er kun noget man gør når man direkte skal behandle et helt akvarium som er meget hårdt udsat. Mener man kander det hyposalinitet som er en behandling lig med ferskvands dyp.
Men hva vil evt de levende sten, få koraller, og svampe man nu evt har i et akvarie sige til den lave saltindhold høre gerne om folk der har prøvet
Mvh Thue
Men hva vil evt de levende sten, få koraller, og svampe man nu evt har i et akvarie sige til den lave saltindhold høre gerne om folk der har prøvet
Mvh Thue