Af cirkulationspumper har jeg altid brugt Tunze i flere udgaver, og det kan åbenbart for mig ikke undgåes at nogle af disse pumper pludselig ikke virker af den ene eller anden grund. Af samme årsag havde jeg efterhånden fået samlet 3 gamle Tunze 6101 som lå i skabet og var ikke fungerende.
Da jeg så havde et uheld med vand udover den ene af mine cirkulationspumpes strømforsyning (den nye model Tunze 6105) som driver akvariet i dag var gode råd dyre. Det første var naturligvis at finde en cirkulationspumpe som kunne tage over hvor min 6105 var stået af, og med gode venner her fra forummet lykkedes det mig at få lånt en midlertidig erstatning af Steen (spdiving), og skal derved lige takke mange gange for lån "du er og bliver en guttermand
Men jeg fik fundet alle mine ødelagte cirkulationspumper frem (3 x 6101 og 1 x 6105), disse bliv via forhandler sendt til Tunze for at blive rep. Jeg må indrømme at jeg ikke havde de store forventninger til de 3 gamle modeller, dog havde jeg en forventning om at den nye model (6105) nok skulle blive lavet så den skulle virke efter hensigten.
Så da dagen kom hvor pakken kunne afhentes havde jeg ikke den store forventning udover at der lå 1 pumpe, nemlig min 6105. Så med min lille forventning begyndte jeg at åbne pakken og til min store overraskelse lå der faktisk 4 sprit nye pumper af modellen 6105.
Det er sgu hvad jeg kalder service, derfor fortjener Tunze en