Min nye søstjerne, er død en dag efter jeg har fået den. Det var junior som opdaget det, søstjerne var nærmest ved at gå i "opløsning" der var huller i den, og nogle af dens arme var ved at smuldre.
Nogen ideer til hvad det er,

Mvh
Niklas
Helt korrekt!spdiving skrev:Husk nogle rejer de med glæde tager dine søstjerner husker bare ikke lige hvilken rejer det er.
Mener det er Hymenocera elegans http://dk.reeflex.net/tiere/861_Hymenocera_elegans.htm.
Steen
Jeg har engang haft samme problem. Lige meget hvilken søstjerne jeg puttede i samt andre småfisk døde pludeslig. Jeg fandt ofte små arme af mine søstjerenr spredt allemulige steder. Det viste sig jeg havde en form for knæler/skadedyr i mine sten som skulle fanges. Har ikke haft problemet siden den blev fjernet. Jeg brugte en pesttrap.NNNN skrev:Hej
Min nye søstjerne, er død en dag efter jeg har fået den. Det var junior som opdaget det, søstjerne var nærmest ved at gå i "opløsning" der var huller i den, og nogle af dens arme var ved at smuldre.
Nogen ideer til hvad det er,![]()
Mvh
Niklas
Der står Pentagonaster duebeni, så mon ikke det er sådan en.PatrickZola skrev:Hva er det for en søstjerne du havde i?
hmmm Carsten. Så må du lige forklarer mig om mine 2søstjerner af samme art er udødelige da de har gået i min balje i snart 3 år. Og jeg har ingen svampe, pungdyr eller mosdyr. Hvis du læser hvad han skriver siger han at der stykker af arme rundt omkring så jeg hælder mest mod at der er et skadedyr i stenene der skal udCarsten skrev:Der står Pentagonaster duebeni, så mon ikke det er sådan en.PatrickZola skrev:Hva er det for en søstjerne du havde i?
NNNN, har du læst hvad sådan en stjerne kræver??
formentlig ikke, for så havde du nok ikke købt den.
Tyskerne skriver at den er "Kaum gut Haltbar" og det betyder, at den næppe kan holdes.
Den lever af svampe, mosdyr og søpunge.
Det vil igen betyde at den simpelthen sulter ihjel.
Selvfølgelig er den ikke sultet ihjel i dit akvarie, det var den der ikke lang tid nok til, men den har formentligt gået hos
forhandleren i laaaang tid, og har været lige på vippen til at dø alligevel. Det har så nok blot været flytningen der lige har
fjernet den sidste gnist af liv fra den.
Han skriver intet om stumper af arme, det er Clasen som svarer.jens lyn skrev:hmmm Carsten. Så må du lige forklarer mig om mine 2søstjerner af samme art er udødelige da de har gået i min balje i snart 3 år. Og jeg har ingen svampe, pungdyr eller mosdyr. Hvis du læser hvad han skriver siger han at der stykker af arme rundt omkring så jeg hælder mest mod at der er et skadedyr i stenene der skal udCarsten skrev:Der står Pentagonaster duebeni, så mon ikke det er sådan en.PatrickZola skrev:Hva er det for en søstjerne du havde i?
NNNN, har du læst hvad sådan en stjerne kræver??
formentlig ikke, for så havde du nok ikke købt den.
Tyskerne skriver at den er "Kaum gut Haltbar" og det betyder, at den næppe kan holdes.
Den lever af svampe, mosdyr og søpunge.
Det vil igen betyde at den simpelthen sulter ihjel.
Selvfølgelig er den ikke sultet ihjel i dit akvarie, det var den der ikke lang tid nok til, men den har formentligt gået hos
forhandleren i laaaang tid, og har været lige på vippen til at dø alligevel. Det har så nok blot været flytningen der lige har
fjernet den sidste gnist af liv fra den.
Ja, det bliver nok udgangen på historien.PatrickZola skrev:Har en fuldstaændig magen til. Købte den hos DeepOcean.. Så nu kan jeg så forvente at den dør af sult også